موضوعات داغ

آغاز ماموریت استاد مکانیک برای تعمیر لامبورگینی گالاردو نابودشده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
انجام تعمیرات بدنه‌ گسترده روی یک خودرو پس از تصادف کار آسانی نیست. این مخصوصا برای یک خودروی سوپراسپرت پر از بخش‌های آلومینیومی و دیگر فلزات عجیب صدق می‌کند. همچنین نمی‌توان به تعمیرگاه محل زندگی خودتان بروید و به دنبال قطعات جایگزین باشید، چون وقتی این قطعات را پیدا کنید، قطعا گران خواهند بود. پس وقتی متوجه شدیم آرتور تاسیک استاد مکانیک روسی قرار است ماموریتی را برای احیای لامبورگینی گالاردو نابودشده آغاز کند، باید آن را می‌دیدیم.
ما کارهای تاسیک را قبلا دیده‌ایم، اما بین چیزهایی که در کانال یوتیوب او منتشر شده، این احتمالا جاه‌طلبانه‌ترین کار او خواهد بود. این کار آن‌قدر جاه‌طلبانه است که در سه ویدیو منتشر خواهد شد، که این ویدیو اولین آن‌هاست. این خودروی سوپراسپرت با سرعت خیلی زیاد داخل یک گودال افتاده، که باعث شده صدمات بسیار زیادی به بخش‌های مختلف آن مخصوصا قسمت عقب سمت راست خودرو وارد شود. خوشبختانه بدنه‌ گالاردو به جای فیبرکربن از آلومینیوم ساخته شده، که یعنی تاسیک می‌تواند تجهیزات شاسی‌سازی خودش را به راه انداخته و کارش را آغاز کند.
تقریبا هر ماشین‌بازی می‌داند کار با آلومینیوم به راحتی کار با فولاد نیست. همچنین تاسیک در ویدیو به این نکته اشاره می‌کند که هیچ طرح و نقشه‌ای از این خودرو ندارد، پس حالا همه چیز به تجربیات او بستگی دارد. اولین گام انجام مقداری جداسازی است تا بتوان موتور را از خودرو جدا کرد، و سپس خودرو وارد تعمیرگاه تاسیک می‌شود تا صافکاری و تعمیر روی آن صورت بگیرد. همان‌طور که اشاره شد خواص آلومینیوم شبیه فولاد نیست، پس برای بیرون کشیدن و بریدن قطعات آسیب دیده دقت زیادی لازم است. به همین دلیل او از یک جوشکار آلومینیوم ماهر برای به هم چسباندن قطعات جداشده کمک گرفته است.
این ویدیو از نظر هر کسی که درکی از دنیای مهندسی دارد شگفت‌انگیز خواهد بود. تاسیک از تمام ابزار مثل کشنده‌های هیدرولیک تا چکش‌ها و حتی سنبه‌های دستی برای صاف کردن شاسی خودرو استفاده می‌کند. در پایان این ویدیو به نظر می‌آید هنوز امیدی به تعمیر این گالاردوی نابودشده وجود دارد.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/9
اینام صافکران مام صافکار داریم :)
1398/3/10
با توجه به اینکه بوگاتی خودروی سریعی هست و شاسی تحت فشار زیاده انجام تعمیرات و تعویض قطعات به نظر کار استانداردی نمیاد.