موضوعات داغ

با اخذ مالیات بساط دلالان جمع می‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: درج قیمت غیرکارشناسی در آگهی‌های فروش خودرو در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها به دلالی دامن می‌زند و سودجویان با درج قیمت‌های غیرواقعی باعث افزایش قیمت خودرو می‌شوند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، وی در ادامه با بیان اینکه دلالان با گل‌آلود کردن شرایط به دنبال سود بیشتر هستند، افزود: از جمله اقدامات دلالان برای افزایش قیمت‌ها درج قیمت‌های غیرواقعی در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها، درج گروهی قیمت‌های دروغین و جهت دهی به بازار خودرو با هدف دامن زدن به قیمت‌ها است.
درج قیمت در سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها باعث افزایش قیمت خودرو می‌شود.
نماینده مردم فیروزه و نیشابور در مجلس در ادامه بیان داشت: با جلوگیری از درج قیمت‌ها در آگهی‌های اینترنتی زمینه فعالیت دلالان حذف و قیمت‌ها تا حدودی کاهش یافت.
وی درباره تاثیر اخذ مالیات در فعالیت دلالان بیان داشت: با اخذ مالیات بر خرید و فروش خودرو تا حدودی دست دلالان کوتاه می‌شود، البته به شرطی که به درستی اجرا شود وگرنه عاملی برای گرانی بیشتر خواهد شد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه تصریح کرد: در یکسال اخیر به علت نوسانات ارزی، قیمت خودرو افزایش نجومی داشته و این موضوع باعث شده تا سودهای سرشاری نصیب دلالان شود.
سازوکار اخذ مالیات از فرآیند خرید و فروش تهیه شود
گرمابی در پایان گفت: کسانی هستند که دائم در حال خرید و فروش خودرو بوده و مصرف‌کننده واقعی نیستند، پس بهتر است سازوکاری برای اخذ مالیات از آنها تهیه شود.

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/8
اين گروني‌ها زاييده تفكرات شماست. اگر اقتصاد دانيد پس زر زر نكنيد- با ماليات گرفتن فقط باعث ميشيد دلال مالياتي كه قراره پرداخت كنه رو بكشه رو قيمت ماشين- از طرفي مگر از آب كره نميگيريد- باعث نشيد كل اعتماد مردم از بين بره - خودم من كه ديگه هرچقدر پول داشته باشم ديگه يا طلا ميخرم يا دلار تا كور بشن امثال شماها كه نميتونيد مملكت بچرخونيد- اونوقت ببينم چطوري ميخواي ماليات بگيري
1398/3/8
طلا و دلار بخر بعد که اومد پایین میخندیم بهت!
1398/3/9
کثیف تر از دلال جماعت نیست
1398/3/10
قطعا دلالی و بیسواد این بنده خدا حالا هرکی که هست حرف حق رو زد و به بزرگترین دشمن ایران که همان {نداشتن قوانین مالیاتی در ایران هست} اشاره کرد. که پاشنه آشیل ماهیت ایران شده است!! حاجی بازارییییییی
1398/3/8
یه موضوعی که کسی بهش نمیپردازه بحث بازگذاشتن سند توی دفتر اسناد رسمی هست. این موضوع یه موضوع کلیدی هست که اجازه میده تا دلال ها با خیال راحت فعالیت کنند. از طرفی دفتر اسناد رسمی که خودش باید مجری قانون باشه، کار غیر قانونی رو تسهیل می کنه. ازتون میخوام در این باره گزارشی تهیه بشه و پیکیری بشه تا بلکه توسط این نهاد ها شنیده بشه. برای مثال فروش خودرو باید در یک روز انجام بشه تا جلوی این کار گرفته بشه.
1398/3/9
راهنمایی رانندگی تا حالا هزار بار اعلام کرده که برگ سبز به منزله همون سند ماشینه و اصلا نیازی به سند گذاری توی دفاتر اسناد رسمی نیست. اگه بخوای منطقی حساب کنی واقعا هم همینه اون سندی که توی دفتر میزنن عملا به هیچ کاری نمیاد !
تنها دلیل اجباری کردن این قضیه واسه اینه که پول بگیرن. ماشالا سیر هم نمیشن این دفاتر ! از ازدواج طلاق ها که میگیرند، از معامله خونه و زمین هم میگیرند، از معامله ماشین هم میگیرند !