موضوعات داغ

دوربین جای آینه های استاندارد را در محصولات هوندا می گیرد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ایده دوربین های دید عقب جانبی و جایگزین کردن آنان با آینه های سنتی کنار اتومبیل، سالهاست که از سوی شرکت های بزرگ خودروسازی مطرح می شود و تنها به صورت محدود و آن هم از سوی کمپانی خودروسازی لکسوس بر روی سدان ES به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته است، اما با اعلام کمپانی خودروسازی هوندا در روزهای گذشته، کم کم باید امیدوار به همگانی شدن این سیستم بر روی وسایل نقلیه جدید باشیم.
در روز گذشته شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد که از سیستم مانیتورینگ و دوربین های دید عقب جانبی به عنوان یک گزینه استاندارد بر روی محصولات آینده خود استفاده خواهد کرد و انتظار می رود که اولین حضور این سیستم به صورت عملی و قابل عرضه به مشتریان، بر روی اتومبیل شهری جدید هوندا باشد که طرح کانسپت آن در سال 2017 میلادی به همراه ایده دوربین های دید عقب جانبی معرفی شده بود و حالا انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی نسخه نهایی آن معرفی شده و از سال آینده شاهد عرضه عمومی آن به مشتریان باشیم.

دوربین جای آینه های استاندارد را در محصولات هوندا می گیرد

دوربین جای آینه های استاندارد را در محصولات هوندا می گیرد


شرکت خودروسازی هوندا می گوید که دوربین های دید عقب جانبی در موقعیت آینه های جانبی مرسوم نصب خواهد شد و تصاویر زنده آن در مانیتورهای کوچک قرار گرفته در اطراف کابین و بر روی ستون های A اتومبیل پخش خواهد شد. شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرده است که دوربین های این سیستم مجهز به پوشش های ضدآب بوده و در روزهای بارانی از کاهش دید رانندگان جلوگیری می کند و علاوه بر این 10 درصد وسعت دید بهتری برای آنان خواهد داشت.
هوندا در سخنان خود مدعی است که علاوه بر بهبود دید رانندگان، این دوربین با سایز کوچک جمع و جور خود می تواند به بهبود 90 درصدی آیرودینامیک اتومبیل در مقایسه با آینه های جانبی استاندارد کمک کند و نتیجه آن بهبود 3.8 درصدی آیرودینامیک کل اتومبیل به منظور کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتر خواهد بود. علاوه بر این نویز باد در مقایسه با آینه های جانبی معمولی در سرعت های بالا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد