موضوعات داغ

فورد Mach-E به رقیب تسلا مدل Y تبدیل می شود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بازار خودرو در ایالات متحده، چین و اروپا به سمت خودروهای الکتریکی گرایش پیدا کرده و فورد نیز در چندین سال گذشته، با کاهش مداوم فروش محصولات روبرو بوده است. حال این شرکت آمریکایی قصد دارد تا فورد Mach-E را با الهام گیری از فورد موستانگ، تا سال 2020 به بازار عرضه کند تا این خودرو به رقیبی برای تسلا مدل Y تبدیل شود. احتمال می رود نسل بعدی موستانگ نیز الکتریکی باشد و در حال حاضر، دو محصول با کد Mach 1 و Mach-E در برنامه توسعه این شرکت حضور دارند.
فورد Mach-E بر اساس پلتفرم جدیدی توسعه می یابد که براساس فناوری های نوین مورد استفاده در این پلتفرم، خودرو می تواند هم به صورت دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل عرضه شود. تحت این پلتفرم، فورد می تواند خودروهای هیبریدی معمولی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی به بازار ایالات متحده و اروپا عرضه شوند. در خصوص مشخصات فنی، فورد اطلاعات اندکی را منتشر کرده که شامل این مورد می شوند: برد 584 کیلومتر یا 370 مایل بر اساس چرخه WLTP، که بیش از تسلا مدل Y با برد 350 مایل و جگوار I-Paceبا 292 مایل است. همچنین انتظار داریم که نسخه ای ارزان تر، با باتری های کمتر و برد پایین تر نیز به بازار ارایه گردد. همچنین فورد به دنبال ارایه راهکار بهتری برای شارژ خودرو است، چرا که زمان بر بودن و سخت بودن شارژ خودروهای الکتریکی، از دلایل عدم قبول آنها توسط مصرف کنندگان به حساب می آید. هنوز مشخص نیست که فورد چه راهکاری اندیشیده، اما مدیر عامل آن، ادعا می کند که محصولات جدیدش، جهنم به پا خواهند کرد.
طبق اندازه گیری های انجام شده بر روی این پلتفرم جدید، مشخص شده که فورد سیستم بازیابی نیرو ترمز بهتری را نسبت به پلتفرم تسلا برای خودروی خود تدارک دیده که شانس موفقیت این محصول را افزایش می دهد. استراتژی فورد برای فروش فورد Mach-E به صورت جهانی بوده و محصولی ساخته خواهد شد که با تمامی شرایط آب و هوایی، مطابقت داشته باشد. تحویل این خودرو، در انگلستان از اواخر سال 2020 آغاز خواهد شد و البته این محصول، تنها خودرو الکتریکی فورد نخواهد بود. مدل Codenamed CX430 که براساس پلتفرم فورد فوکوس توسعه می یابد نیز به عنوان یک محصول الکتریکی ارزان تر به بازار راه خواهد یافت. فورد بیش از 110 سال است که در بازار خودروهای سدان ایالات متحده حضور دارد، و اکنون تصمیم به خروج گرفته است. بسیاری اعتقاد دارند این تغییر رویه، نشان دهنده تغییر رویه مصرف کنندگان جدید به سمت خودروهای جدید است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد