موضوعات داغ

تولید خودرو در انگلیس بر اثر برگزیت به نصف کاهش یافت

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بعد از استعفای ترزا می از نخست ‌وزیری انگلیس و ابهاماتی که درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بوجود آمده، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو انگلیس اعلام کرد که تولید خودرو در ماه آوریل، نسبت به سال گذشته نصف شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از عصر خودرو، برخی کارخانه‌های خودروسازی در انگلیس مانند هوندا، لندرور و جگوار کارخانه‌های خود را برای عبور از برگزیت تعطیل کردند و به همین علت فقط ۷۱ هزار خودرو به تولید رسید که این میزان نسبت به آوریل سال گذشته ۴۴.۵ درصد کاهش یافته است.
از ابتدای سال جاری تولید خودرو در انگلیس ۱۲۷ هزار و ۲۴۰ کاهش یافته که در مجموع یک پنجم کمتر از دوره مشابه سال قبل است. بر این اساس تولید خودرو برای بازار خارجی ۴۴.۷ درصد و بازار داخلی ۴۳.۷ درصد کاهش داشته است.
این کاهش تولید خودرو در یازده ماه متوالی ادامه دارد. مایک هاوز رئیس اجرایی انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودرو می‌گوید: آینده مبهم برگزیت باعث وارد شدن خسارات جبران ناپذیری به صنعت خودرو این کشور شده و باعث از دست رفتن فرصت‌های زیاد شغلی و اعتبار بین‌المللی انگلیس در صنعت خودروسازی نیز تحت شعاع قرار گرفته است.
وی در ادامه درباره برگزیت گفت: خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مشکلات زیادی را بوجود خواهد آورد و فوری و برای همیشه این گزینه باید از روی میز برداشته شود.
سال گذشته میلادی خودروسازی‌های تویوتا، بی‌ام‌و از احتمال تعلیق فعالیت کارخانه‌های خود در انگلیس در اثر ابهامات ناشی از برگزیت گفته بودند. ب‌ام‌و اعلام کرد که به دلیل احتمال عدم توافق انگلیس و اتحادیه اروپا، فعالیت یکی از بزرگترین کارخانه‌های خود در انگلیس را به حالت تعلیق در می‌آورد.
تویوتا نیز اعلام کرده بود که در صورت عدم توافق طرفین، کارخانه این شرکت در منطقه دربی شایر با حدود ۶۰۰ نیروی کار در معرض خطر قرار خواهند گرفت.
از طرفی شرکت‌های خارجی نیز نگرانند در صورت عدم توافق، فرآیند (تولید به هنگام) یا JIT که بر اساس آن قطعات یدکی خودرو بین شرکت‌های سازنده و کارخانجات در زمان نیاز توزیع می‌شود، متوقف شده و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی برای آنان شود.
دیوید دیویس وزیر پیشین برگزیت گفته بود که بازار انگلیس برای اتحادیه اروپا جذاب است. اون در ادامه اظهار داشته بود که چند دقیقه بعد از رای مردم برای خروج از اتحادیه اروپا، مدیران شرکت‌های فولکس‌واگن، آئودی، بنز و بی‌ام‌و از صدراعظم آلمان درخواست کردند که موانع تجارت با انگلیس برداشته شود.
در این شرایط عدم دستیابی به توافق برگزیت، می‌تواند برای شرکت‌های خودروسازی پرهزینه و نگران کننده باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد