موضوعات داغ

آیا فورد و جنرال موتورز به یکدیگر خواهند پیوست؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
خبرهای ادغام رنو و فیات کرایسلر، موجب لرزش پایه های خودروسازی جهان شد. در حقیقت، تمامی شرکت های خودروسازی امروزه به دنبال کاهش هزینه های تولید و افزایش کارایی مالی هستند و راهکارشان برای دست یابی به این هدف، ایجاد همکاری های گسترده تر مابین خودشان است. در آخرین ورق از اخبار ادغام خودروسازی ها، شایعاتی مبنی بر پیوستن فورد و جنرال موتورز به یکدیگر منتشر شده است.
در حالیکه طرفداران هر دو برند، شدیدا مخالف به هم پیوستن این شرکت ها هستند، فورد و جنرال موتورز فرآیند ادغام را کاملا منطقی ارزیابی می کنند. فورد به طرز بی رحمانه ای به دنبال صرفه جویی اقتصادی است و قصد دارد تا سال 2023، هفت هزار کارمند اداری را اخراج کرده و 14 میلیارد دلار در هزینه هایش صرفه جویی کند. جیم هکت، مدیر اجرایی فورد خبر داده که این شرکت 11 میلیارد دلار در زمینه توسعه خودروهای هیبریدی و الکتریکی سرمایه گذاری کرده و تا سال 2022، 40 مدل جدید را در حوزه انرژی های جدید وارد بازار می کند. با وجود آنکه مدیران فورد اعتماد به نفس کافی را دارند، بسیاری اعتقاد دارند فورد از رقابت در خودروسازی نوین عقب مانده است.
در همین حال، جنرال موتورز هم در بازار خودروهای درون سوز و هم در بازار خودروهای الکتریکی فعالیت می کند. علاوه بر آن، جنرال موتورز فروش خوبی را در بازار خودرو چین ثبت کرده است. در سه ماهه اول سال 2019، جنرال موتورز موفق به فروش 813973 دستگاه خودرو در سراسر جهان شده است. فورد از طریق همکاری با جنرال موتورز، می تواند به دانش فنی ساخت خودروهای الکتریکی دست یابد و قسمتی از بازار چین را تحت کنترل خود در آورد. جنرال موتورز نیز می تواند از طریق همکاری های فورد و فولکس واگن، روند توسعه خودروهای الکتریکی خود را تسریع بخشد. ادغام این دو غول خودروسازی، به آنها اجازه می دهد تا میلیاردها دلار صرفه جویی اقتصادی کنند و آماده رقابت با تویوتا و فیات کرایسلر – رنو شوند. همچنین فولکس واگن ممکن است همکاری های بیشتری را با این اتحاد آمریکایی داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد