موضوعات داغ

آتش سوزی های پژو ۴۰۵ چگونه آرام گرفت؟ + فیلم

عکس مطلب اول
یکی از خبرساز ترین مسائلی که در دهه هشتاد همواره تیتر رسانه ها بود، آتش سوزی پژو 405 بود که از سال 83 آغاز شد و حتی پس از فراخوان های ایران خودرو نیز ادامه پیدا کرد. این وقایع حادثه ساز موجب شدند که شرکت های درگیر در ساخت پژو 405، تقصیرها را به گردن دیگری بیندازند. آتش سوزی پژو 405 موجب شد تا بزرگترین فراخوان صنعت خودرو ایران توسط شرکت سازنده اجرایی شود.
دلیل اصلی این اتفاق، حذف قطعه کنیستر از سیستم سوخت رسانی خودرو بود که هزینه های ساخت آن را کاهش می داد، اما این موضوع یکی از دلایل آتش سوزی پژو 405 بوده است. دلیل دیگر که در خبرگزاری ها به عنوان علت عمده آتش سوزی ها عنوان می شود، معیوب بودن شلنگ سوخت این خودرو بود که موجب نشت بنزین و ریختن آن بر روی موتور شده و ایجاد آتش سوزی می نمود. این قطعه ساخت شرکت ولئو فرانسه بود و قالب آن در طی سالها، فرسوده شده بود. اورند پیشرو، قطعه ساز ایرانی توانست در طی چندماه با همکاری قطعه سازان فرانسوی، مشکل سیستم ریل سوخت پژو 405 را حل کند که در ویدیو زیر، شاهد اقدامات این شرکت برای حل مشکل آتش سوزی پژو 405 خواهید بود.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

6 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/14
ینی ساخت یه شلنگ اینقدر دردسر داشت؟
1398/3/14
وزارت صنعت و معدن و تجارت در کنار تمام کم کاری ها در صنعت خودرو کار بسیار خوبی در داخلی سازی قطعات خودرو در صنعت خودرو شروع کرده امیدوارم ادامه دار باشه و حمایت همه جانبه کنه اعم از ارائه تسهیلات بلند مدت تا خودرو های صد در صد داخلی درست کنیم حتما می توانیم ولی قطعا مشکلاتی پیش رو هست که با استمرار برطرف می شود.
1398/3/15
صرفا جهت اطلاع حذف کنیسر باعث آتش سوزی نمیشه در ضمن علت آتش سوزی هم داخلی سازی خودرو بوده که که لوله اگزوز قبل منبع آخر خیلی نزدیک باک بوده ( همه اگزوزهای داخلی لقی دارن ) که بعدا با نصب یه ورقه بین اگزوز و باک مشکل حل شد ، قبول ندارین برین نقشه شماتیک شاسی و قطعات سال ۸۵ رو ببینین متوجه میشین
1398/3/21
اگر اينه پس چرا از قسمت موتور آتش ميگرفتن پژوها ؟؟
چرا باكشون نميتركيد يا حداقل اتش بگيره ؟؟
1398/3/16
مرسی که انقدر خوب بی عرضه گی و دزدی لگن سازای ناشریفمون رو برای ما نمایان میکنین...

1402/6/13
من خودروا م پزو 405مدل 89هست وکنیستررا حذف نمودم چون محل قرارگیرش به علت بزرگی این قطعه محکم نمیشه وهی ازقسمت اتصال لوله ها میشکنه ایا حذف خطرداره حالا چطور بدون کنیستر خطررا برطرف کنم