موضوعات داغ

ممنوع شدن ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: ماده ۹ مکرر طرح ساماندهی صنعت خودرو در کمیسیون صنایع و معادن اصلاح شد.
به گزارش خودروبانک و به نقل از خانه ملت، وی ادامه داد: پیش از اصلاح ماده ۹ مکرر تردد، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ممنوع بود. پس از اصلاح این ماده، حمل بار و مسافر توسط وسائط نقلیه موتوری پس از رسیدن به سن فرسودگی در کلان شهرها ممنوع می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: تعیین سن فرسودگی نیز حداکثر ظرف ۳ ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت و معدن و سازمان ملی استاندارد آماده خواهد شد.

ممنوع شدن ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها

ممنوع شدن ورود خودروهای فرسوده به کلان شهرها


نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس در ادامه بیان داشت: دولت موظف است از محل صرفه‌جویی حاصل از بهبود و مدیریت مصرف سوخت ناشی از اجرایی این قانون، سازوکاری برای جایگزینی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی با خودروهای نو را فراهم کند.
باستانی در ادامه گفت: تولیدکنندگان خودرو و موتورسیکلت در داخل کشور باید به ازای تولید هر ۴ دستگاه خودرو یا موتورسیکلت، گواهی اسقاط خودروی معادل را از مرکز اسقاط دریافت کنند. همچنین شماره گذاری خودروها و موتورسیکلت‌ها منوط به ارائه گواهی اسقاط از سوی سازندگان این وسایل نقلیه معادل ۲۵ درصد تولید ماهانه خواهد بود.
وی در پایان تصریح کرد: واردکنندگان خودرو و موتورسیکلت موظف هستند به ازای واردات هر خودرو به تناسب مصرف سوخت، علاوه بر پرداخت عوارض گمرکی، باید گواهی اسقاط خودروی معادل را نیز دریافت کنند. تعداد گواهی اسقاط نیز توسط سازمان ملی استاندارد بر حسب تعداد گواهی اسقاط به تناسب مصرف سوخت و قیمت خودروی وارداتی تعیین خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد