موضوعات داغ

استفاده از دوربین پلاک‌خوان در کشف خودرو مسروقه

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا، یکی از مهم ترین اولویت‌های پلیس آگاهی در حوزه مبارزه با سرقت، استفاده از دوربین های پلاک خوان به منظور کشف خودروهای مسروقه است. این سامانه از سال 85 در 5 استان کشور آغاز به فعالیت کرده و در سال 91 نیز استان های بیشتری به سامانه مذکور مجهز شده اند.
به نقل از فارس، دوربین های پلاک خوان در سال های اخیر در استان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند و به گفته سردار محسن حسن خانی، دوربین های مذکور در مناسبت های مختلف همچون اربعین، تعطیلات نوروز و ... توانسته اند کارایی مطلوب خود را ثابت کنند.
رئیس پلیس آگاهی ناجا تاثیر این دوربین ها را چشمگیر دانسته و افزود پلیس در سال های اخیر به کمک دوربین‌های پلاک خوان، محیط را برای سارقان ناامن تر کرده و توانسته در حوزه شناسایی و استرداد اموال مردم نیز سریعتر اقدام کند.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه سرقت خودرو در برخی از موارد، سبب سرعت بخشیدن به سایر جرایم از جمله سرقت های مغازه، منزل، آدم ربایی، قتل و ... می شود، تصریح کرد: پلیس آگاهی ناجا به دنبال آن است که در راستای ناامن کردن محیط برای سارقان، تعداد دوربین های پلاک خوان را افزایش داده تا نقاط تردد بیشتری را تحت رصد قرار دهد.
در انتها سردار حسن خانی به شهروندان توصیه کرد که خودرو خود را تا حد ممکن در پارکینگ منازل پارک کرده و از پارک کردن خودرو در معابر تاریک و خلوت خودداری کنند و در صورت امکان، نسبت به پارک وسیله نقلیه خود در پارکینگ های عمومی اقدام کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد