موضوعات داغ

افزایش ۲۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
قیمت بلیت اتوبوس در سال ۹۶ بدون تغییر بود و در سال ۹۷ در خرداد ماه ۲۰ درصد افزایش یافت. به گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی قیمت بلیت اتوبوس از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۵ فروردین سال جاری ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت و بعد از پایان تعطیلات نوروز، قیمت‌ها به قبل باز خواهد گشت.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، پس از گذشت ۴۵ روز از سال جاری و محاسبه نرخ کرایه‌ها بر مبنای سال ۹۷، اتحادیه تعاونی‌های مسافربری درخواست افزایش قیمت بلیت را ارائه دادند و پس از تایید مراجع مربوطه از جمله ستاد تنظیم بازار، با افزایش قیمت بلیت اتوبوس از اول خرداد موافقت شد.
احمدرضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری در گفت‌وگو با ایسنا درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس در سال جاری، اظهار داشت: قیمت بلیت اتوبوس موقتا در ایام نوروز ۲۰ درصد افزایش یافت و پس از پایان تعطیلات به قیمت قبل بازگشت. وی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها، درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس را ارائه دادیم و منتظر طی شدن مراحل قانونی آن شدیم. بالاخره ستاد تنظیم بازار با درخواست ما موافقت کرد و این افزایش قیمت بلیت اتوبوس از ابتدای خردادماه سال جاری اجرایی شد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال جاری شاهد افزایش دوباره قیمت بلیت اتوبوس خواهیم بود یا خیر، بیان داشت: به این سوال نمی‌شود پاسخ قطعی داد و این موضوع بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. البته ما امیدواریم دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم و تمایلی نیز برای افزایش دوباره قیمت‌ها نداریم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد