موضوعات داغ

نگاهی به سریع ترین استیشن جهان + فیلم

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
خودروهای استیشن واگن در اروپا به دلیل راحتی، فضای جادار، کاربردی بودن و توانایی های حرکتی بهتر در مقایسه با کراس اوورها، از محبوبیت بالایی برخوردارند. اما متاسفانه این روزها خودروهای شاسی بلند گوی سبقت را از دیگر خودروها ربوده اند اما هستند خودروسازانی که همچنان به استیشن واگن ها وفادار مانده اند. در میان این برندها باید به آلپینا اشاره کرد که به طور تخصصی به تیونینگ محصولات بی ام و می‌ پردازد. آلپینا یکی از جذاب ترین و بهترین خودروهای استیشن واگن جهان را نیز ساخته است.

آلپینا B5 Bi-Turbo

آلپینا B5 Bi-Turbo

این مدل با نام کامل آلپینا B5 Bi-Turbo به بازار عرضه می شود. این خودرو بر اساس بی ام و سری 5 ساخته شده است. با اینکه یک موتور V8 تویین توربوی 4.4 لیتری در زیر کاپوت این مدل قرار دارد (که به طور استاندارد نمی توانید آن را روی مدل استیشن واگن سری 5 ببینید) اما گارانتی خودرو مشکلی ندارد و همچنان از گارانتی بی ام و برخوردار است چون آلپینا این مدل را روی خط تولید بی ام و تولید می کند.

آلپینا B5 Bi-Turbo

آلپینا B5 Bi-Turbo

موتور این مدل با بی ام و M550i یکسان است ولی تقویت شده و پس از تعویض بخش هایی مانند اینترکولر، ECU و ورودی هوا قدرت آن به 608 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. آلپینا B5 با این موتور می تواند در 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد ولی چیزی که جالب است حداکثر سرعت این خودرو است. آلپینا B5 با حداکثر سرعت 322 کیلومتر بر ساعت در حال حاضر سریع ترین خودروی استیشن واگن در جهان است. در انتها شما را به دیدن گالری تصاویر و ویدیویی دیدنی از این خودرو دعوت می کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد