موضوعات داغ

نگاهی به قیمت اسکانیا کلاسیک در بازار، ساده و با وقار + جدول

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
اتوبوس های اسکانیا کلاسیک، به همراه رقیب مستقیم خود یعنی ولوو B12TX ، آغازگر روندی جدید در سیستم حمل و نقل کشورمان بودند. این اتوبوس ها، به تجهیزات ایمنی بیشتری مجهز بودند، ظاهر بهتری داشتند، و از همه مهم تر گیربکس اتوماتیک الکتریکی داشتند که رانندگی و کنترل وسیله نقلیه را برای راننده بسیار آسان می نمود.
این مدل که دو نسل قبل اسکانیا 4212 محسوب می شود، در ایران با نام اسکانیا کلاسیک مونتاژ شده و به بازار عرضه گردید. اسکانیا کلاسیک به واسطه بهره مندی از موتور قدرتمند شش سیلندر 420 اسب بخاری، توانست به سرعت در بین رانندگان محبوب شود و البته همچنان هم محبوب است. لازم است بدانید حداکثر گشتاور این پیشرانه شش سیلندر 12 لیتری، معادل ٢٠٠٠ نیوتن متر است که در دور پایین ١١٠٠ تا ١٣٠٠ بدست می آید.
گیربکس اسکانیا کلاسیک GR 875 R Scania نام دارد که هشت دنده جلو ارایه می دهد و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارد. این گیربکس اتوماتیک مجهز به سیستم هشدار هوشمندی است که در مواقع وارد شدن بار بیش از حد بر کلاچ، از بروز فاجعه در مجموعه انتقال قدرت جلوگیری می کند. همچنین این اتوبوس مجهز به کروز کنترل بود که در آن زمان یک آپشن تازه و نوآورانه برای رانندگان محسوب می شد.
اسکانیا کلاسیک

اسکانیا کلاسیک

از نظر رانندگان، عمده ترین نقطه ضعف اتوبوس های اسکانیا ، به سیستم تعلیق پنوماتیک آنها مربوط می شود که در مواقع بحرانی، بیش از حد بازی کرده و موجب واژگونی اتوبوس می شوند. سیستم تعلیق اسکانیا کلاسیک به صورت دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر در هر دو محور جلو و عقب است. در سوی دیگر، مزیت عمده اتوبوس های اسکانیا نسبت به سایر رقبا، استهلاک کم و هزینه های نگهداری پایین تر است. برای مثال انجام خدمات و تعمیرات دوره ای یک دستگاه اسکانیا کلاسیک ساخت دهه هشتاد خورشیدی، هم اکنون قیمتی در حدود نه میلیون تومان می طلبد که نسبت به خودروهای مشابه، ارزان تر است.
دوران خوش فروش اسکانیا کلاسیک با وقوع آتش سوزی های متعدد در اتوبوس های اسکانیا به پایان رسید و شرکت سازنده یعنی عقاب افشان، چندی بعد نسل بعدی این خودرو را با نام اسکانیا مارال به بازار ارایه کرد که از ظاهر بهتر، تجهیزات ایمنی و رفاهی پیشرفته تر، و استاندارد آلایندگی یورو4 بهره می برد. بر خلاف قیمت خودروهای سبک، قیمت خودروهای سنگین همچنان در فضای مجازی قابل مشاهده است و علاقمندان می توانند به راحتی به قیمت های بازار دسترسی داشته باشند. در جدول زیر نگاهی به قیمت نمونه هایی از اسکانیا کلاسیک در بازار انداخته ایم. لازم به ذکر است اکثر نمونه های تولیدی اسکانیا کلاسیک، در رنگ های سبز، قرمز و آبی با پس زمینه سفید در بازار حضور دارند.
جدول قیمت اسکانیا کلاسیک در بازار

جدول قیمت اسکانیا کلاسیک در بازار

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/26
ای کاش بررسی ماشینهای سنگین مثل همین اتوبوس ها ، کامیونها و کشنده ها رو هم در دستور کار قرار بدین ، این خودروها به نظرم خیلی جذابن چون معمولا اطلاعات کمتری میشه ازشون پیدا کرد و برای علاقه مندان هم ناشناخته هستن و کلی مسائل جذاب میتونن واسه مخاطبا داشته باشن
1398/3/27
چه قدر بدبختیم که باید اتوبوس هایی که 10 و 15 ساله پیش فقط در ایران مونتاژ شده اند حالا بماند که شرکت اسکانیا خودش چند سال پیش طراحی کرده و ساخته رو باید سوار شیم و کیف کنیم تازه اینا دیگه بهترین های ایران هستن و باید افتخار کرد. این است کشور ایران از دوهزار سال پیش تا کنون که هنوز روی جرثقیل های دستی هخامنشیان موندیم!(کاملا واقعیه)
1398/3/27
واااااي كيلومترارو نگا
1399/1/18
اسکانیا ،حرف نداره بخصوص شتابش ،صدای موتورش وتعویض دندش،باکلاس سوئدی
1401/7/7
سلام ببخشید این قیمت ها برا چه تاریخی هستی