موضوعات داغ

تبانی ۴ شرکت‌ تولیدکننده برای گرانی ۷۰ درصدی روغن موتور

عکس مطلب اول
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس به تازگی در خصوص بازار انحصاری روغن موتور هشدار داده و از تبانی چهار شرکت تولید کننده روغن موتور در راستای افزایش قیمت ۷۰ درصدی این محصول خبر داده است.
به نقل از خبرگزاری خانه ملت، به گفته امیر خجسته بازار انحصاری روغن موتور در حال حاضر در اختیار ۴ شرکت تولید کننده قرار داشته و این شرکت های می توانند به راحتی قیمت روغن موتور را افزایش دهند.
رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس در ادامه توضیح داد گرانی روغن موتور باید توسط تیم اقتصادی دولت کنترل شود و دولت باید با نظارت از ایجاد بازار انحصاری روغن موتور و جولان برخی شرکت‌های تولیدکننده در قیمت‌گذاری جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند تبعات ناگواری برای کشور از جمله افزایش آلودگی و تحمیل خسارت و هزینه‌های سنگین به مردم را به همراه داشته باشد.
به گفته او دلالان در رشد قیمت روغن موتور بسیار تاثیر گذار بوده اند. این در حالی است که دولت تنها نظاره‌گر بوده و اقدام برای برخورد با متخلفان انجام نمیدهد. در حال حاضر سوداگران و دلالان بازار را مدیریت کرده و دولت نیز در این شرایط سکوت کرده است این عملکرد دولت سبب به وجود آمدن بستر سوء استفاده دلالان و سودجویان شده است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/28
جالبه.دولت نرخ خوراک پالایشگاهها که نفت هست رو به بهانه جلوگیری از رانت و قاچاق با نرخ دلار آزاد تعین میکنه.(حدود ۱۱ هزارتومن) معلومه پالایشگاه هم وقتی نفت دریافتی رو با دلار آزاد دریافت میکنه محصولاتش رو هم مجبور هست با دلار آزاد بفروشه.۹۰ درصد سود این افزایش قیمت ها بصورت غیر مستقیم میره تو جیب دولت.بعد خودشون هم نقش شاکی رو بازی میکنن.
1398/3/29
روحانی ممنوینم ازت