موضوعات داغ

آیا تویوتا لندکروزر هم با موتور V8 خداحافظی می‌کند؟

عکس نویسنده
گروه خودرو
نویسنده
عکس مطلب اول
در بین دلایل مختلفی که آفرود سواران برای انتخاب تویوتا لندکروزر به عنوان یکی از اصلی‌ تربن گزینه ها دارند وجود امکان سفارش موتور هشت سیلندر روی این خودرو یکی از مهم ترین دلایل است. به خصوص نسخه ی 5.7 لیتری لندکروزر که به موتور بنزینی 3UR-EF با قدرت 381 اسب بخار مجهز است در بازار آمریکا طرفداران زیادی دارد. این موتور تنها موتور قابل سفارش برای لندکروزر در بازار آمریکا است. موتور 5.7 لیتری تویوتا از آنجایی طرفداران زیادی بین آفرود سواران دارد که قدرت بالایی را ارائه می دهد و برای یدک کشی و کارهای آفرودی گزینه ای بسیار خوب است.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

اما یک خبر بد در راه است و احتمالا تویوتا برای نسل سری 300 لندکروزر موتورهای V8 را کنار خواهد گذاشت.گرچه این خبر هنوز به طور رسمی توسط تویوتا تایید نشده است اما یکی مدیران تویوتا استرالیا در مصاحبه با CarAdvice در پاسخ به سوال خبرنگار در مورد ادامه ی تولید موتور هشت سیلندر پاسخ داده است که بسیاری از خودروسازان فارغ از دیزلی بودن یا بنزینی بودن در حال کنار گذاشتن موتورهای V8 هستند تا بتوانند میزان انتشار Co2 را در محصولاتشان کاهش دهند.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

بر اساس اخبار موثقی، تویوتا در حال کار روی یک موتور V6 توربو با قدرت بسیار بالا است تا آن را در نسل سری 300 لندکروزر به عنوان جایگزین موتور V8 کند. هنوز مشخص نیست که این موتور V6 دیزلی خواهد بود یا بنزینی. احتمالا این موتور را زودتر از سال 2021 نبینیم. تویوتا همچنین سری 300 لندکروزر را در نسخه‌ی هیبریدی با موتور V6 نیز در سال های آتی معرفی خواهد کرد.
گرچه این خبر چندان خوشایند آفرود سواران نیست ولی خودروسازان بیش از یک دهه است که کاهش انتشار CO2 را به عنوان اولویت کاری خود در دستور کار قرار داده اند و. ناچارند تا سایز موتورها را کوچک تر کنند.
با این وجود پیش بینی می شود که موتور توربوی V6 جدید لندکروزر به دلیل قدرت بالا بتواند نیازهای یدک کشی و آفرودی خریداران این خودرو را برآورده کند.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/1
به نظرم همون موتور لکسوس ال اس جدید را استفاده کنه. ۶ سیلندر توربو ۴۲۰ اسب با گیربکس cvt که ۱۰ دنده مجازی عوض میکنه. احتمالا مثل کرولا جدید دنده ۱ واقعی داره از ۲ به بعد میره رو cvt.
این موتور هم قدرت خیلی بیشتری داره هم گشتاور بیشتر تو دور پایین.
موتور ۸ سیلندر تویوتا دیگه خیلی قدیمی شده. اصلا با رقبا قابل مقایسه نیست. وقتی رنجرور و بی ام و و بنز و... دارن بالای ۵۰۰ اسب نیرو تولید میکنن با مصرف کمتر، دیگه یه موتور ۳۸۰ اسبی پر مصرف اصلا نمیتونه رقابت کنه.

کلا تویوتا این ۲ سال اخیر حسابی داره خونه تکونی میکنه.
از کمری شروع کرد. الان کرولا و هایلندر جدید. راو۴ که دیگه واقعا عالی شده.

از طرفی با سوپرا جدید با موتور بی ام و و تکنولوژی آلمانی حقیقتا بازار را ترکوند.

الانم داره با سوپرا آماده مسابقات لمانز میشه. لیاقت بهترین خودرو ساز جهان را داره. خدا برکتشون بده. خیلی کارشون درسته.
1398/4/1
درسته قدرت این موتور تویوتا کمتر از رقبا بود،اما خیلی خیلی با دوام تر از اونهاست...به طور کل هرچقدر از موتور اسب بخار و گشتاور بیشتری استخراج بشه،استهلاک بیشتر میشه،چون تراکم سیلندر باید بیشتر شه و به بنزین هم بیشتر حساس میشه موتور
این قضیه برای موتور های توبربو شدت بیشتری داره و خرابیشون بیشتره...
پس لندکروز که به جان سختی معروفه،خیلی نمیتونه روی توربو مانور بده یا اگرم توربو بشه باید بوستش پایین تر از حد معمول باشه برای ماشینی مثل لندکروز
1398/4/1
چه اشتباهی!!!!
v8 از سری 100 اومد یعنی فقط دو نسله روی لندکروزه...
2uz که مرگ نداشت. کم اصطحلاک ترین موتور دنیا!!!!!.
3ur اصلا قدیمی نیس و امتحان خودش را روی تاندرا پس داده.
تنها ایرادش این بود که تزریق مستقیمش کردند که اصطحلاکش را کمی بیشتر میکرد. موتور فوق العاده بود.
البته امیدوارم از موتور های 6 سیلندر خطی مثل 1fz که هم پایداری، لرزش کم و استحکام خوبی دارند استفاده بشه . روی سری 70و 80 که عالی جواب داد . درضمن جا برای تقویت خیلی داره.

(سری 300) جدی !..