موضوعات داغ

سدان جدید جک در آستانه ورود به بازار

عکس مطلب اول
به تازگی شرکت JAC تصاویری از سدان جدید خود منتشر کرده که فعلاً با کد A432 شناخته می‌شود . این خودرو اولین محصول همکاری مشترک شرکت خودروسازی چینی جک و شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن است . A432 توسط Daniele Gaglione طراح ارشد مرکز طراحی ایتالیا شرکت جک طراحی شده‌است . مرکز طراحی ایتالیا شرکت جک در شهر تورین ایتالیا واقع شده‌است . Daniele Gaglione ایتالیایی قبلاً در شرکت آلفارومئو فعالیت داشته و از سال 2011 به شرکت جک ملحق شده‌است. این تصاویر جزئیات بدنه ، جلو پنجره و صندوق عقب این سدان را نمایش می‌دهند .
سدان جدید جک

سدان جدید جک

در نمای جلو A432 جلو پنجره‌ای با شبکه‌های عمودی مشاهده می‌شود . درون هر کدام از چراغ‌هایی که در دو طرف این جلو پنجره قرار دارند دو چراغ LED مستطیلی شکل نصب شده و بالای آنها هم مجموعه چراغ‌های LED روشنایی روز قرار دارند . نمای جلو خودرو به لطف جلو پنجره با شبکه‌های عمودی و چراغ‌های LED مستطیلی شکل دوگانه خشمگین و تهاجمی به نظر می‌رسد . البته در نمونه‌های پیش تولید جلو پنجره‌ای شبیه جلو پنجره JAC S4 نیز مشاهده می‌شود و احتمال داده می‌شود جلو پنجره نمایش داده شده در این تصاویر مخصوص مدل اسپرتی این خودرو باشد .
سدان جدید جک

سدان جدید جک

مهمترین مشخه نمای کناری این خودرو شیب زیاد شیشه عقب است که به خودرو نمایی همچون یک خودرو کوپه و اسپرتی داده است . طراحی خطوط پنجره‌ها در قسمت ستون C به شیوه مشخص و کاملاً منحصر به فردی بوده و درنتیجه نمای به دست آمده به "بالچه کوسه" شبیه شده است . از این روش طراحی در محصولات آینده شرکت JAC نیز استفاده خواهد شد .
سدان جدید جک

سدان جدید جک

در نمای عقب این خودرو مهمترین مشخصه استفاده از چراغ‌هایی است که در کل عرض خودرو کشیده شده‌اند و در حال حاضر عنصر رایجی در طراحی خودروهای جدید شده‌اند . خروجی‌های اگزوز نیز به صورت دوگانه و متقارن هستند .
سدان جدید جک

سدان جدید جک

در تصاویر جاسوسی که از این خودرو گرفته شده یک نمایشگر بزرگ عمودی در قسمت میانی داشبرد مشاهده می‌شود . فرمان این خودرو همان فرمانی است که هم اکنون در خودروهای دیگر شرکت JAC منجمله جک S4 استفاده می‌شود . البته همانگونه که در بالا گفته شد این تصاویر جاسوسی از نمونه اولیه گرفته شده‌اند و ممکن است داخل خودرو با نمونه‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند متفاوت باشد.
از لحاظ قوای محرکه هم به احتمال زیاد در این خودرو از موتور جدید 1.5 لیتری توربو با گیربکس 6 دنده دوکلاچه جدید یا CVT و موتورهای فعلی یعنی موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و موتور 1.2 لیتری توربو استفاده خواهد شد. تصاویر دیگری از نمونه‌های پیش تولید شده این خودرو منتشر شده و گویا این خودرو در فصل آخر همین سال میلادی بطور رسمی به بازار معرفی خواهد شد .
این خودرو در کلاس خودروهایی همچون چری آریزو 5 قرار دارد و هرچند به دلیل تحریم‌ها کرمان خودرو نتوانست پروژه ارائه جک S7 را با موفقیت اجراء کند و تا کنون JAC S7 به بازار ایران عرضه نشده است ، ولی با توجه به قطع تولید جک J5 هم اکنون کرمان خودرو در این سگمنت هیچ‌گونه نماینده‌ای در بازار خودرو ایران ندارد و در نتیجه می‌توان احتمال داد کرمان خودرو برای تکمیل سبد تولیداتش و تصاحب سهم بیشتری از بازار این خودرو را در ایران مونتاژ و به بازار عرضه کند .
نویسنده : مهرداد کشکولی ایلات

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/3/30
با توجه به قیمتها بعیده در ایران عرضه بشه اگر هم بیاد مثل آریزو۶ شکست می خوره.