موضوعات داغ

لوتوس تایپ 130 ، ابرخودرو الکتریکی انگلیسی به بازار می آید

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت انگلیسی لوتوس اعلام کرده که در تاریخ 16 ام جولای، شاهد ارایه یک ابرخودرو الکتریکی از این شرکت، موسوم به لوتوس تایپ 130 خواهیم بود. این ابرخودرو الکتریکی قرار است آغازگر فصلی نوین در تاریخ این شرکت خودروسازی باشد. عدد 130 نشان دهنده تعداد نمونه هایی است که از این خودرو ساخته می شوند، و تحویل این خودروها به مشتریان از سال 2020 آغاز خواهد شد. فیل پاپهام، مدیر عامل لوتوس در این باره می گوید: لوتوس تایپ 130 یک نمونه بارز از طراحی، مهندسی و قدرت صنعت انگلستان می باشد و دنیا شاهد ارایه نخستین ابرخودرو تمام الکتریکی بریتانیایی خواهد بود.
لوتوس به دنبال بازسازی هویت خود به عنوان یک اسپرت ساز بریتانیایی است و در این مسیر، قصد دارد پیشرفت خود را از طریق توسعه ابرخودروهای الکتریکی پیگیری کند. یکی از مهم ترین مسائلی که لوتوس در مورد توسعه خودروهای اسپرت الکتریکی با آن روبروست، مشکل وزن زیاد باتری هاست. لوتوس از ابتدای فعالیت خود، به ساخت اسپرت های سبک مشهور بوده و حفظ آیرودینامیک فوق العاده خودرو اسپرت، باید با توجه به توزیع وزن باتری ها صورت بگیرد. از سوی دیگر، نبود صدای موتور در اسپرت های الکتریکی می تواند آزار دهنده باشد، اما مدیر عامل لوتوس اعتقاد دارد مشتریان به تدریج، به این مساله عادت پیدا می کنند. با این وجود، لوتوس در مورد رانندگی به شدت سنتی عمل می کند و هیچ گاه از دستیارهای سیستم خودران در لوتوس تایپ 130 استفاده نخواهد کرد. بنابراین مالک مجبور خواهد بود تمامی امور رانندگی را خودش انجام دهد و از کمک دستیار خبری نیست.
پس از آنکه شرکت ورشکسته لوتوس توسط خودروساز بزرگ چینی، جیلی خریداری شد، روند بازسازی این برند آغاز گردید و تزریق سرمایه، جانی دوباره به این برند در حال مرگ بخشید. پیش تر گفته شده بود که جیلی از لوتوس خواسته تا بزرگ فکر کند، و آماده رقابت با بزرگانی نظیر لامبورگینی شود. در همین راستا، این شرکت بریتانیایی خبر از ساخت ابر خودرو الکتریکی لوتوس تایپ 130 در نمایشگاه شانگهای 2019 داد. این خودرو در ماه جولای، در محل شرکت لوتوس، جایی که 71 سال پیش این برند متولد شد، معرفی می گردد و قیمتی بین 1.5 الی دو میلیون پوند خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد