موضوعات داغ

بررسی صدای مرسدس بنز AMG GT سدان، قابل قبول! + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس بنز هزینه زیادی را برای طراحی و توسعه خودروهایش هزینه می کند و تاثیر برخی از این هزینه ها را می توان به چشم دید، در حالیکه باقی موارد قابل مشاهده نیستند. مرسدس بنز AMG GT یکی از ایده های جاه طلبانه مرسدس بنز برای فتح بازارهای خاص است، که در سگمنت سدان عرضه شده و با پیشرانه های جدید مرسدس بنز، موسوم به کد 43 و کد 54 به تولید می رسد.
بر خلاف مرسدس E کلاس و مرسدس C کلاس، این پلتفرم و این سبک از بدنه قرار نیست با سایر تولیدات مرسدس بنز به اشتراک گذاشته شوند، و تنها مختص زیر مجموعه AMG خواهد بود، هر چند نسخه شش سیلندر مرسدس بنز AMG GT ، آنطور که انتظار میرفت، عملکرد تهاجمی از خود نشان نمی دهد. از لحاظ قدرت، مرسدس بنز AMG GT با کد 53 و با پیشرانه شش سیلندر خطی توربو، 435 اسب بخار قدرت و 520 نیوتن متر گشتاور تولید می کند، که با تولیدات دیگر مرسدس، نظیر E53 یا مرسدس بنز CLS کد 53 ویژگی های مشابه و مشترک زیادی دارد. بنابراین انتظار داریم که شتاب صفر تا صد آنها نیز نزدیک به هم و رقمی در حدود 4.5 ثانیه باشد، که شبیه به شتاب فولکس واگن گلف R است.
نزدیک ترین رقبا به مرسدس بنز AMG GT نیز عبارتند از پورشه پانامرا 4s ، مرسدس بنز GTS ، بی ام و M5 و نسل جدید بی ام و سری 8 گرن کوپه که بزودی وارد بازار می شود. این خودرو در بازار اروپا با قیمت 110 هزار یورو به فروش می رسد و اگر تمایل به خرید کد 43 از مرسدس بنز AMG GT داشته باشید، می بایست 95 هزار یورو پرداخت کنید. نمونه های قوی تر از این خودرو با کد 63 و با قیمت 150،118 یورو و کد 63s با قیمت 167،016 یورو نیز به تازگی قابل سفارش هستند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/3
به نظر من این ماشین رو با ام پنج مقایسه نکنید.ام پنج بزرگ ترهای اینو شاخشون رو میشکونه.برای ام پنج باید سوپراسپورت های بنز رو اورد.که تو سایت های معتبر خارجی میبینیم که ام پنج میتونه سوپراسپورت های بنزم بزنه
1398/4/4
بنز همواره رویکردی میانه و معتدل داشته... به طوری که در تولید یک خودرو تمام پارامتر هارا در نظر می گیرد... بیشتر از آنکه شتاب خودرو برای بنز اهمییت داشته باشد دوام خودرو مهم است...بنز به دنبال تفاوت شتاب های اندک چند دهم ثانیه ای نیست...اگر تحقیقی بفرمایید بی ام دبلیو در دنیا به روغن ریزی از پیشرانه معروف است به طوری که این مسئله بین تعمیرکاران نیز آشنا و معمول است.
در کشور خودمان اگر از صاحبان بی ام دبلیو نیز اطلاعاتی کسب کنید حتما به این مسئله اشاره خواهند کرد.
برای ۹۰ درصد خریداران قطعا دوام مهم تر از شتاب است.
پاسخ بنز به این مطالبه ی خریداران نیز ارائه ی پیشرانه ایست که در استفاده ی روزمره و طولانی مدت موفق ظاهر شود.
شاید سایر رقبای بنز نیز اگر قدمت این شرکت و سبک تفکر این خودروساز بزرگ و شایسته را داشتند اقداماتی مشابه انجام می دادند.
گرچه خودم نیز با آن که از طرفداران بنز هستم به بی ام دبلیو نیز علاقه دارم.
موفق باشید و پیروز