موضوعات داغ

محبوب‌ترین لندکروزر بازار ایران در سایت دیوار چه قیمتی دارد؟

عکس مطلب اول
لندکروز یکی از بهترین شاسی‌بلندهای دنیا و کار دست ژاپنی‌های تویوتا است. البته نام اصلی آن لندکروزر است که در ایران به لندکروز مشهور شد. حالا چرا لندکروزر؟ چون همزمان با تولید نسل اول آن در سال 1960، تویوتا متوجه شد لندروور نیز به بازار آمده است و از قضا رقیبی جدی برای خودروی جدید آن‌هاست؛ پس نام آن را لندکروزر گذاشت! کشور ایران از همان زمان با آغوش باز این ماشین را به بازار خودروی خود راه داد. لندکروز در آن سال‌ها ظاهری جنگی داشت و به مرور زمان به خودرویی لاکچری و شیک تبدیل شد. شاسی بلند محبوب ژاپنی‌ها تا سال 2013 به صورت رسمی به کشور وارد شد و از آن پس به دلیل اینکه مدیران تویوتا تصمیم گرفتند لندکروزهایی با حجم موتور بیش از 2.5 لیتر تولید کنند، با ممنوعیت واردات به ایران مواجه شد. در این یادداشت، نگاهی به آخرین مدل موجود تویوتا لندکروز در بازار ایران انداختیم و همچنین با کمک آگهی‌های سایت دیوار، قیمت این خودرو را نیز محاسبه کردیم.
تویوتا لندکروز 2013، جزو نسل هشتم لندکروزرهای جهان است که در ایران از آن به شدت استقبال شد. طراحان تویوتا، در تولید این خودرو وسواس زیادی به خرج دادند و کمی هم در ظاهر آن دست بردند. مدل مورد نظر ما، لندکروز vxr است؛ با یک موتور 8 سیلندری 32 سوپاپه و 4664 سی سی حجم. در آن زمان هنوز قانون مذکور به تصویب نرسیده بود و ایرتویا خیلی سریع توانست این مدل را به کشور وارد کند. این خودروی دودیفرانسیل می‌تواند 284 اسب بخار قدرت تولید کند و در ساعت تا حداکثر 200 کیلومتر براند. جعبه دنده لندکروزر VXR از نوع 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است که همین حالا بعد از گذشت 5 سال جزو بهترین جعبه دنده‌ها محسوب می‌شود. به هر حال از این گیربکس و این موتور، نمی‌توان مصرف سوخت پایینی هم انتظار داشت. البته باید بدانید خودروهای دودیفرانسیل در کل مصرف سوخت کمی ندارند. 14.4 عددی است که لندکروز 2013 در هر صد کیلومتر می‌سوزاند. از سوی دیگر، این خودرو از نظر حجم باک فوق العاده است: 93 لیتر. استاندارد آلایندگی آن 4 است و شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید VXR 2013 توانسته تمامی ستاره‌های امنیت را کسب کند؛ در کمتر خودرویی این امر اتفاق می‌افتد. در کنار مشخصات فنی، آپشن‌های موجود توانسته به خرید و فروش تویوتا لندکروز 2013 بسیار کمک کند. کیسه هوای سرنشینان جلو، جانبی، پرده‌ای و زانویی، مجهز بودن به تمامی سیستم‌های ترمز پیشرفته جهان مانند ATRC، 6 بلندگو، صفحه نمایش 3.5 اینچی، جنس کرومی وسایل تزئینی کابین، شیشه شور چراغ‌ها، یخچال، چراغ‌های ال ای دی و زنون، بال عقب، یخچال، 4 دوربین، گرمکن و سردکن صندلی‌ها، روکش چرمی صندلی‌ها، سنسور باران، تهویه مطبوع اتوماتیک برای تمامی سرنشینان، صفحه نمایش مخصوص در دو عدد برای سرنشینان عقب و سنسور نور تنها چند آپشن این خودرو است.
نکته عجیب در خصوص تویوتا لندکروز 2013، قیمت متفاوت آن است. این را می‌توان از سایت دیوار فهمید. برای مثال در این سایت ارزان‌ترین قیمت تویوتا لندکروز یک میلیارد و 450 میلیون تومان است؛ با 130 هزار کیلومتر کارکرد. در آگهی دیگری لندکروزر 2013 فول آپشن با 23 هزار کیلومتر کارکرد و در حد نو یک میلیارد و 950 هزار تومان به فروش می‌رسد.
منبع : ویرلن
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد