موضوعات داغ

بی ام و ام ویژن ، مدل مفهومی باواریایی با 600 اسب بخار قدرت + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
به نظر می رسد جانشین قدرتمندی برای بی ام و i8 معرفی شده و پس از گذشت پنج سال از معرفی این ابرخودرو الکتریکی، این شرکت با معرفی بی ام و ام ویژن به دنبال عرضه جانشینی بهتر و قوی تر برای آن است. این کوپه دو درب الکتریکی، قرار است به مدلی آینده ساز برای خودروهای بی ام و بدل شود.
بی ام و M ویژن در جریان کنفرانس BMW NextGen یا نسل بعدی بی ام و، که در مونیخ برگزار می شود، معرفی گردید. این مدل مفهومی اشتراکات بسیاری با بی ام و i8 دارد و به نظر می رسد با یک نسخه ارتقا یافته از آن روبرو هستیم، اما بی ام و اعتقاد دارد اینگونه نیست و طراحی بی ام و ام ویژن ، بر اساس مفهوم D+ACES صورت گرفته که پنج نکته کلیدی را معرفی می کند: طراحی و رانندگی مستقل، قابلیت اتصال، الکتریکی سازی و خدمات. این جزئیات قرار است که بی ام و ام ویژن را به سطحی فراتر از یک خودرو جدید ارتقا دهند.
بی ام و ام ویژن

بی ام و ام ویژن

بی ام و ام ویژن یک ویژگی منحصر به فرد دارد که آن را از بی ام و i8 و یا هر مدل مفهومی دیگری متمایز می کند، و آن رنگ بندی دوگانه خودروست، به نحوی که هر قسمت از خودرو با یک رنگ خاص پایان می یابد. بخش جلو و عقب خودرو با نئون مات رنگ آمیزی شده اند و افزودن قسمت های پرتقالی رنگ، که با خطوط نقره ای ترکیب می شوند، جذابیت ویژه ای را به این مدل مفهومی بخشیده اند. رینگ های بی ام و M ویژن نیز در نوع خود جذاب هستند، برای طراحی رینگ های جلو از ترکیب رنگ نقره ای و مشکی مات و رینگ های عقب، از ترکیب رنگ مشکی و نارنجی استفاده شده است.
برخی از منتقدان، اعتقاد دارند جلو پنجره مشبک بی ام و که در این مدل مفهومی نیز دیده می شود، بیش از حد کلیشه ای است و انتظار دارند در مدل های جدیدتر، با جلوپنجره جدیدی روبرو شوند. این جلوپنجره مشبک که در بی ام و های جدید بزرگتر شده، قسمت اعظم جلوی خودرو را به خود اختصاص می دهد و البته رنگ نارنجی پس زمینه آن، تنوع خوبی به این قسمت بخشیده است. این رنگ آمیزی، ساده نیست و با استفاده از فناوری نورپردازی لیزری انجام شده است.
بی ام و ام ویژن

بی ام و ام ویژن

برای قدرت بخشی به مدل مفهومی بی ام و ام ویژن ، از یک موتور چهارسیلندر هیبرید بنزینی – الکتریکی استفاده شده است که مجموعا 600 اسب بخار قدرت را تحویل می دهد. این پیشرانه می تواند ام ویژن را در زمان حدودا سه ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند و نهایت سرعت قابل دستیابی برای بی ام و ام ویژن ، سیصد کیلومتر بر ساعت خواهد بود. قسمت الکتریکی خودرو نیز می تواند بدون استفاده از موتور بنزینی، با کمک باطری ها، 100 کیلومتر پیمایش داشته باشد. آدریان ون هویدونک، نایب رئیس بی ام و در مورد این مدل مفهومی می گوید: بی ام و M ویژن یک نگاه اجمالی از آینده خودروهای اسپرت را برای بیننده فراهم می کند. بی ام و ویژن iNEXT قرار است ترسیمی از آینده ای با رانندگی خودران باشد که در زندگی انسان ها تغییر ایجاد می کند، اما بی ام و M ویژن یا همان بی ام و M NEXT ، پیشرفته ترین فناوری ها را به کار می گیرد تا رانندگی خشن و جذابی را برای رانندگان، فراهم نماید.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/6
چرت ترین و مزخرف ترین طراحی بی ام و میرسه به این ماشین😐 مثل اسباب بازی میمونه. هیچ هارمونی بین قسمت های قرمز رنگ با بقیه قسمت ها نیست. افتضاحه. انگار فقط میخواسته یه چیزی نشون بده