موضوعات داغ

خودروهای الکتریکی باعث صرفه‌جویی ۴۱هزار پوندی برای رانندگان بریتانیایی می‌شوند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پژوهش‌ها حاکی از این هستند که استفاده از خودروهای الکتریکی باعث صرفه‌جویی ۴۱ هزار پوندی برای رانندگان بریتانیایی در طول عمرشان خواهد شد. اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تامین کننده انرژی EDF Energy نشان می‌دهد رانندگان در طول عمر خودشان به طور متوسط حدودا ۵۶/۵۰۰ پوند صرف خرید سوخت می‌کنند، در حالی که شارژ الکتریکی خودرو در چنین زمانی هزینه‌ای ۱۵/۰۰۰ پوندی خواهد داشت.
این شرکت این رقم را با فرض مصرف ۵۱.۷ گالون در هر مایل برای مسافت سالانه ۸۰۰۰ مایل با احتساب قیمت هر لیتر بنزین ۱۲۵.۵ پوند و طول عمر ۸۱ سال برای هر راننده محاسبه کرده است. برای شارژ الکتریکی هم، این رقم براساس مبلغ ۸ پوند برای هر کیلووات ساعت با مصرف ۲۲۸۶ کیلووات ساعت در هر سال محاسبه شده است.
این شرکت همچنین از ۲۰۰۰ راننده نظرسنجی کرد، و متوجه شد که ۸۴٪ آن‌ها معتقدند قیمت سوخت خیلی گران است. ۶۸٪ معتقدند در آینده یک خودروی الکتریکی خریداری خواهند کرد – اما فقط ۲۴٪ آن‌ها انتظار دارند این اتفاق طی پنج سال آینده رخ بدهد.
به نظر می‌آید رانندگان مجبور شده‌اند سفرهای خود را به دلیل گرانی قیمت سوخت کاهش دهند، و ۲۴٪ رانندگان ادعا کردند در گذشته به دلیل گرانی سوخت نتوانسته‌اند به جایی که می‌خواسته‌اند سفر کنند. ۲۱٪ هم گفته‌اند گرانی سوخت باعث شده حتی در تعطیلات هم به جایی سفر نکنند.
بیاتریس بیگوا مدیر بخش مشتریان شرکت EDF گفته است:
بسیاری از ما آرزو می‌کنیم یک خودروی الکتریکی داشته باشیم. این پژوهش نشان می‌دهد خودروهای الکتریکی نه تنها به صرفه‌جویی هزینه‌های رانندگان کمک می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند رانندگان بتوانند به هر جایی که دوست دارند بروند، آن هم بدون اینکه نگران آلودگی محیط زیست باشند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد