موضوعات داغ

احتمال قسطی شدن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته بهنام داوودی، مدیرکل بهره برداری از آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از ۲۸ اسفندماه سال گذشته که عوارض تعدادی از آزادراه های کشور به صورت الکترونیکی دریافت می‌شد عوارض آزادراهی خودروهای پلاک عمومی و سنگین دریافت نشده و این خودروها جریمه نیز نشده اند. البته اطلاعات مربوط به آنها ثبت و بایگانی شده است.
به نقل از ایسنا، به گفته او هرچند مالکان این خودروها تا به امروز هیچ پیامک برای پرداخت عوارض و جریمه آن دریافت نکرده اند اما این فرصت را دارند که بدون پرداخت جریمه عوارض خود را واریز کنند.
بر اساس ضوابط جدید ابلاغ شده، عوارض آزادراهی خودروهای پلاک عمومی و سنگین از طریق پیامک به مالکان آنها ارسال شده و بعد از ارسال این پیامک نیز یک فرصت ۴۸ ساعته برای پرداخت عوارض در اختیار این مالکان قرار گرفته و پس از آن درصدی به مبلغ عوارض اضافه خواهد شد.
جریمه پرداخت نکردن عوارض آزادراهی ۳۰ هزار تومان بوده و به گفته بهنام داوودی تلاش می‌شود تا حد ممکن به دلیل پرداخت نکردن عوارض آزادراهی ۵ هزار تومانی هیچ خودرویی جریمه نشود.
با توجه به آن که از تاریخ ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز عوارض آزادراهی از طریق پرداخت الکترونیکی دریافت می شود احتمالا مبلغ عوارض خودروهای پلاک عمومی و سنگین که مسافران همیشگی آزادراه ها هستند به رقم بالایی رسیده و به همین علت این موضوع مطرح شده که این خودروها عوارض خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.
بهنام داوودی در انتها در خصوص محاسبه پیمایشی عوارض آزادراه ها نیز عنوان کرد که اجرای این طرح به عدالت نزدیک تر بوده و قرار است طرح مذکور در دو آزادراه تهران-ساوه و کرج-قزوین اجرایی شود. پس از دریافت بازخورد اجرای چنین طرحی احتمالاً تمامی آزادراه‌های کشور نیز به سیستم آنی رو مجهز خواهند شد و به این ترتیب عوارض تمامی خودروها اعم از کامیون، کامیونت، تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس، سواری و تریلر به صورت پیمایشی محاسبه و دریافت می‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد