موضوعات داغ

مرسدس AMG هیبرید GT 73 چهاردر کوپه سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
مرسدس AMG در حال آماده‌ شدن برای رونمایی از قدرتمندترین خودروی خودش در سال ۲۰۲۰ است: یک نسخه دوگانه برقی هیبرید از GT چهاردر کوپه.
انتظار می‌رود این خودرو بنزینی الکتریکی که احتمالا نام GT 73 4Matic برای آن انتخاب خواهد شد، قدرتی معادل ۸۰۰ اسب بخار یا حتی بیشتر تولید کند.
تصاویر لو رفته جدید از این خودرو که شباهت زیادی با نمونه اولیه GT چهاردر کوپه دارند نشانگر تست شدن این خودرو توسط مهندسان هستند. البته نمای زیر کاپوت نشانگر سیستم برقی پیچیده‌ای است که توسط پیشرانه برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عکاسانی که این تصاویر را منتشر کرده‌اند ادعا کردند نمونه آزمایشی با استفاده از پیشرانه برقی خیلی آرام و بی‌صدا حرکت می‌کند.
توبیاس موئرز رئیس AMG تایید کرده این خودرو سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. او همچنین گفته پیشرانه این خودرو تقریبا به همان طراحی مفهومی GT که در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ نمایش داده شد وفادار خواهد بود.
آن مدل از موتور بنزینی ۴ لیتری V8 توئین توربوشارژ همراه با یک موتور برقی در محور جلو بهره می‌برد، که خروجی کلی آن حدودا ۸۰۵ اسب بخار بود. این در مقایسه با پورشه پانامرا توربو S E هیبرید با توان ۶۷۱ اسب بخار رقم بیشتری است.
با وجود بیشتر شدن وزن خودرو به دلیل استفاده از سیستم هیبریدی، احتمالا صفر تا صد GT 73 در محدوده ۳ ثانیه قرار بگیرد. صفر تا صد GT 63 S تقریبا ۳.۲ ثانیه بود. این خودرو همچنین در حالت تمام الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ مسافت ۳۱ مایل را طی کند، که خیلی به صرفه‌تر از GT چهاردر کوپه است.
برند 73 در طول تاریخ فقط برای برخی از قدرتمندترین مدل‌های AMG رزرو شده است. آخرین آن‌ها SL 73 نسخه کمیابی از R129 SL محصول ۱۹۹۰ است که از موتور ۷.۳ لیتری V12 بهره می‌برد. از آن موتور بعدا در خودروی سوپر اسپرت پاگانی زوندا استفاده شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/9
مگه داریم از بنز بهتر؟
اصن مگه میشه از بنز بهتر...