موضوعات داغ

مصوبه واردات خودروی جانبازان ۷۰ درصد اصلاح شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
در سال ۱۳۸۷ هیات وزیران با توجه به وضعیت جسمانی و نیاز جانبازان با مصوبه ای موافقت کرد که مطابق با آن واردات خودرو سواری توسط جانبازان ۷۰ درصد با اعمال معافیت همراه بود.
به نقل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیر کل تسهیلات رفاهی این بنیاد در ارتباط با این مصوبه توضیح داد که ۹۵ درصد از جانبازان ۷۰ درصد موفق شده اند از این مصوبه بهره ببرند و در قالب واردات خودرو یا واگذاری امتیاز خود به خودروسازان داخلی از آن استفاده کرده اند.
محمود تبریزی در ادامه عنوان کرد در این مصوبه جانبازان ۷۰ درصد دو پا یا دو دست قطع از مچ و قطع نخاع، تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال و برای سایر جانبازان تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال از پرداخت سود بازرگانی معاف بودند و علاوه بر آن از پرداخت هزینه اسقاط خودروی فرسوده و ۵ درصد مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی و ۵ درصد هزینه شماره‌گذاری با رعایت ضوابط فنی و رعایت استانداردهای مصرف سوخت و آلایندگی نیز معاف بودند که البته بخشی از این معافیت‌ها در سال ۱۳۹۵ لغو شده و جانبازان عزیز تنها می‌توانستند فقط از ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون ریال معافیت سود بازرگانی استفاده کنند.
وی در انتها گفت با پیگیری‌های انجام شده لغو معافیت های مذکور در جلسه هیئت دولت مطرح و مصوب شد معافیت های لغو شده مجددا اعمال شود. بدین ترتیب آن دسته از جانبازانی که تاکنون از این امکانات استفاده نکرده‌اند با باز شدن سامانه ثبت سفارش خودرو می توانند علاوه بر سود بازرگانی از سایر معافیت‌های لحاظ شده از قبیل هزینه اسقاط خودروی فرسوده، ۵ درصد مجموع ارزش گمرکی، حقوق ورودی و هزینه شماره‌گذاری نیز بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/12
رانت بازی اشتباهه چه به نام جانبازان عزیز باشه چه به نام آقازاده های .....
1398/4/13
سلام من با هر جانبازی که صحبت کردم تا حالا رنگ ماشین خارجی رو ندیده چه برسه به اینکه بخواد وارد بکنه!!!! شرط میبندم یکی اون بالا به خودش گفته جانباز 99%بعد داره وارد میکنه