موضوعات داغ

مافیای ضد تولید ملی به بن بست خواهد خورد!

عکس مطلب اول
یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به مشکل کمبود نقدینگی و تامین مواد اولیه، تخصیص وام بدون بهره به قطعه‌سازان الزامی است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از اقتصادآنلاین، حمید گرمابی با اشاره به مشکلات قطعه‌سازان در شرایط فعلی اظهار کرد: در شرایط تحریم مشکل تمام صنایع از جمله خودرو و قطعه چند برابر شده اما یکسری مشکلات در داخل به این صنایع فشار وارد کرده؛ به نظر می‌رسد مشکل اصلی قطعه سازان کمبود سرمایه در گردش است و در شرایط خاص باید بیش از حد معمول به این بخش تسهیلات ارائه شود.
نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: از طرفی دیگر قطعه‌سازان به میزان زیادی مطالبات معوق دارند که خودروسازان باید زمان پرداخت آن را کوتاه‌تر کنند، چرا که یکی از دلایل عمده کمبود قطعه همین موضوع است.
گرمابی با بیان اینکه یکی از راه‌های تامین مطالبات قطعه‌سازان منابع حاصل از پیش فروش خودرو است، تصریح کرد: مشکل هر دو صنعت کمبود نقدینگی است که باید در قالب وام جبران شود، البته وام بدون بهره یا با سود بسیار پایین.
او به طولانی شدن زمان واردات قطعه نیز اشاره کرد و گفت: دولت باید راهکارهایی بیندیشد تا زمان واردات قطعه کوتاه‌تر شود زیرا در بسیاری از موارد، مشکل قطعه‌سازان طولانی بودن پروسه تخصیص منابع، ثبت سفارش و ترخیص از گمرکات است تا خرید قطعات از طرف‌های خارجی.
گرمابی همچنین توصیه کرد: در شرایطی فعلی پرداخت وام به هر دو صنعت بهترین و سریع‌ترین راهکار موجود است، از نظر ما پرداخت حدود 10 تا 15هزار میلیارد تومان وام به دو شرکت خودروسازی هم مشکل نقدینگی این صنعت را تا حدودی رفع خواهد کرد و هم خودروسازان می‌توانند بدهی قطعه‌سازان را پرداخت کنند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره وجود مافیای ضد تولید ملی خاطرنشان کرد: البته برخی افراد در این شرایط سخت، از آب گل آلود ماهی می‌گیرند اما با همدلی به طور حتم این دسته از افراد به بن بست خواهند خورد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/13
برخی افراد خود خودروسازان می باشند.