موضوعات داغ

جدال جذاب سدان‌های کره‌ای و پرفروش بازار؛ هیوندای النترا بخریم یا کیا اپتیما؟

عکس مطلب اول
سدان‎های کره‌ای همواره دسته مهمی از خودروهای بازار ایران بوده‌اند و طرفداران بسیار زیادی دارند. کیا و هیوندایی که در دسته سدان‌های کوچک و متوسط در بازارهای جهانی نیز رقابت سنگینی با یکدیگر دارند، در ایران با نماینده‌های بسیار شایسته‌ای حضور پیدا کرده‌اند. هیوندای النترا که تا سال 2018 عنوان پرفروش‌ترین محصول هیوندای را یدک می‌کشید، یک سدان کوچک خانوادگی است. آمارخرید و فروش هیوندای النترا سبب شده بود این خودرو در سال 2018 عنوان 12 را در بین صد خودرو پرفروش جهان به دست آورد. در مقابل کیا اپتیما یکی از بهترین خودروهای دسته سدان‌های متوسط است و شرایط بسیار خوبی در بازارهای آمریکا و اروپا دارد.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

در ایران نیز هر دو خودرو محبوبیت بسیار بالایی دارند. هیوندای النترا از سال 2013 در بازار ایران حاضر شده است ولی اوج فروش آن در ایران مربوط به نسخه فیس‌لیفت نسل 5 هیوندای النترا است. بازار خرید و فروش هیوندای النترا در ایران بسیار پرطرفدار است و نمونه‌های دست دوم آن نیز فروش خوبی دارند. در مقابل کیا اپتیما سابقه بیشتری در بازار ایران دارد و همواره به داشتن آپشن‎های بیشتر نسبت به رقبا مشهور بوده است. واقعیت این است که اپتیما و النترا در یک دسته حضور ندارند و اپتیما را باید در یک دسته بالاتر از النترا قرار دهیم. اپتیما در ایران خصوصاً در نسخه نیوفیس نسل قبلی (2014-2015) به فروش بسیار زیادی دست پیدا کرد و بازار رقبایی که واردات آن‌ها در ایران ممنوع بود را به راحتی تصرف کرد. حالا اگر قصد خرید یک سدان خانوادگی را دارید و بین خرید هیوندای النترا و کیا اپتیما دچار تردید شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های این دو خودرو بیشتر آشنا شویم.

طراحی و کیفیت ساخت هیوندای النترا و کیا اپتیما
هر دو خودرو با طراحی شرقی خود شناخته می‌شوند. زبان طراحی هیوندای النترا به تازگی مانند سایر خودروهای هیوندای تغییر پیدا کرده است. جلو پنجره 6 ضلعی یکی از نشانه‌های اصلی این طراحی است که با چراغ‌های کشیده و خطوط حجم دهنده ظاهری جذاب‌تر و تهاجمی‌تر به هیوندای النترا بخشیده است. در مقابل طراحی کیا اپتیما نسبت به نسل قبلی تغییرات چندانی نکرده است و همچنان یکی از جذاب‌ترین خودروهای بازار است. در مجموع طراحی هر دو خودرو سطح بالایی دارد و انتخاب بهترین در بین آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای است.
کیفیت ساخت هر دو خودرو در سطح بسیار مطلوبی است. افزایش کیفیت بدنه یکی از مهمترین تغییرات خودروهای کره‌ای برای رقابت با سایر خودرو سازان موفق جهان است. در حال حاضر بدنه مقاوم کیا و النترا سبب شده است که هر دو خودرو در لیست خودروهای ایمن جاده‌ای آمریکا قرار بگیرند. علاوه بر این کیفیت ساخت و مونتاژ قطعات هر دو خودرو در سطح رضایت بخشی است و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مشخصات فنی هیوندای النترا و کیا اپتیما
هر دو خودرو از نوع دیفرانسیل جلو هستند به گیربکس‌های 6 دنده اتومات که عملکرد خوبی نیز دارند مجهز شده‌اند. موتور کیا اپتیما از نوع 4 سیلندر 2.4 لیتری است که 178 اسب بخار نیرو و 229 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. شتاب این خودرو 9.5 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.1 لیتر در 100 کیلومتر است. در مقابل موتور 4 سیلندر 2 لیتری هیوندای النترا حجم کمتری دارد و توان خروجی آن حدود 153 اسب بخار است. گشتاور النترا نیز نسبت به کیا اپتیما کمتر و در حدود 195 نیوتن متر است. با این حال شتاب النترا به علت وزن و ابعاد کمتر تقریباً برابر با کیا اپتیما است و مصرف سوخت آن حدود 7.5 لیتر در صد کیلومتر است. اپتیما نسبت به النترا خودرو سرحال‌تری است و رانندگی با آن لذت بخش تر است.

امکانات هیوندای النترا و کیا اپتیما
همانطورکه گفته شد کیا اپتیما همواره با داشتن امکانات و آپشن‎های زیاد معروف بوده است. در این جا نیز کیا اپتیما با وجود آپشن‌هایی مانند کروز کنترل هوشمند، پدال شیفتر پشت فرمان، ترمز پارک برقی، پشت سری فعال، سنسور تغییر لاین، سنسور پیشگیر از تصادف عقب، دوربین جانبی، دوربین 360، ارتفاع نور اتومات، چراغ‌شور، نورپردازی داخلی، صندلی‌های برقی 8 حالته (در مقابل 6 حالته النترا)، شارژر وایرلس، آینه جانبی با گرمکن و سقف پانوراما نسبت به هیوندای النترا عملکرد بسیار بهتری دارد. در سایر امکانات پایه هر دو خودرو تفاوتی با هم ندارند.

قیمت و ارزش خرید هیوندای النترا و کیا اپتیما
بر اساس آگهی‌های فروش هیوندای النترا ثبت شده در سایت دیوار، قیمت هیوندای النترا در بازار 540 میلیون تومان و در مقابل کیا اپتیما gt لاین با کیت اسپرت حدود 815 میلیون تومان است. با توجه به نزدیک بودن بیشتر ویژگی‌های النترا و اپتیما تنها تفاوت مهم در این دو خودرو مربوط به فضای کمی بیشتر اپتیما و چند آپشن بیشتر است. به این ترتیب فاصله قیمتی نزدیک به 300 میلیون تومان برای این دو خودرو کاملاً غیر منطقی است و ارزش خرید هیوندای النترا در این شرایط بیشتر از اپتیما است.

منبع: ویرلن این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

9 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/12
النترا باید با سراتو مقایسه بشه نه اپتیما، اهر خودرویی باید با هم رده ی خودش مقایسه کرد، اپتیما رقیب سوناتا ست. از خودرو بانک بعیده همچین مقایسه و نتیجه گیری در مورد ارزش خریدشون! البته حق میدم بهتون از بی مطلبی دیگه قافیه تنگ اومده.
1398/4/13
مقایسه اشتباه هست اپتیما را باید با سوناتا مقایسه کنید الانترا با سراتو مقایسه میشه
1398/4/13
با توجه به بازار و جو ايران بهتر بود سوناتا با اپتيما مقايسه مي شد
1398/4/13
بر اولین نفری که باعث و بانی این بدبختی مردم شد هزار بار لعنت
1398/4/13
با این قیمتهای فضایی و غیر منطقی در حال حاضر هیچ کدام ارزش خرید ندارد.
1398/4/13
سلام
فکر میکنم اگه النترا با سراتو مقایسه بشه بهتره. همچنین اپتیما با سوناتا.
1398/4/13
بهتر نبود با سوناتا بررسی بشه؟
1398/4/19
مقایسه ی اپتیما با النترا؟!!!!!خخخخ. تازه نتیجه هم این شده که النترا بهتره ههههههه :))))) من دیگه حرفی ندارم :))))
1398/8/23
از خودروبانک واقعا بعیده که سایت دیوار رو که داخلش افتابه لگن دست دوم میفروشن رو معیار قیمت گذاری خودرو قرار بده
تو سایت دیوار همون افتابه لگن فقط قیمتش خوب و منطقیه و خوب خرید و فروش میشه، نه ماشین!!!

دلالان کثیف محترم چون داخل سایت معتبر باما اگهی هاشون از چندتا فیلتر رد میشه و نمیتونند قیمت فضایی بزنند, روی آوردن به سایت دیوار