موضوعات داغ

رنو کپچر 2020 آماده ورود به بازار، تکامل از نوع فرانسوی + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در حالی که شرکت فرانسوی رنو در حال تدارک عرضه نسل جدید رنو کلیو به بازار است، پیش از آن، تصاویر نسل جدید رنو کپچر را منتشر کرد. در حال حاضر تنها تصاویر دیجیتالی از رنو کپچر 2020 منتشر شده و فرانسوی‌ها، عرضه رسمی این خودرو را به نمایشگاه خودرو فرانکفورت، که در سپتامبر برگزار می‌شود، موکول کرده‌اند.
همانطور که در تصاویر می‌توان دید، حدس‌ها با آن چه که پس از انتشار تصاویر استتار شده این خودرو گمان می‌رفت، مطابقت دارند و با یک خودرو کاملا جدید روبرو هستیم، هرچند هنوز هم می‌توان تشخیص داد که این خودرو، رنو کپچر است. طراحی خارجی رنو کپچر 2020 پویاتر و اسپرت تر شده، در حالیکه در فضای داخلی، رنو به سمت طراحی حرکت کرده و البته پکیج تجهیزات فناوری و رفاهی بهتری را برای این کراس اوور کوچک، ارایه کرده‌است.
رنو کپچر 2020

رنو کپچر 2020

رنو کپچر دومین خودرویی است که پس از رنو کلیو، براساس پلتفرم CMF-B توسعه می‌یابد، در نتیجه این خودرو 110 میلیمتر بلندتر از نسل قبلی خود بوده و فضای پای سرنشین عقب آن، 17 میلیمتر نسبت به نسل پیشین افزایش داشته است. ظرفیت صندوق عقب این خودرو نیز افزایشی 81 لیتری داشته و به 536 لیتر رسیده است. علاوه برآن، رنو 27 لیتر فضای وسایل مختلف برای کابین رنو کپچر 2020 نیز در نظر گرفته‌است. به عنوان مثال، قسمت‌های مربوط به جای گیری بطری آب در درب ها، اکنون می‌توانند بطری‌های 1.5 لیتری را در خود جای دهند.
اما مزایای پلتفرم CMF-B تنها به اینجا ختم نمی‌شوند. این پلتفرم به مهندسان و طراحان رنو اجازه داده تا کپچر 2020 را از ابتدا طراحی کنند، که به آنها اجازه می‌دهد تا از پیشرانه های مدرن‌تر پلاگین هیبریدی E-Tech برای تامین قوای این کراس اوور کوچک، بهره بگیرند. این پیشرانه با نسل جدید رنو کلیو مشترکا استفاده می‌شود و رنو کپچر 2020 را قادر می‌سازد تا در حالت تمام الکتریکی، 45 کیلومتر را با حداکثر سرعت 135 کیلومتربرساعت طی کند. سیستم پلاگین هیبریدی E-Tech از یک موتور بنزینی 1.6 لیتری و دو موتور الکتریکی به همراه یک بسته باطری 9.8 کیلووات ساعتی تشکیل شده‌است.
 رنو کپچر

رنو کپچر

علاوه بر پیشرانه پلاگین هیبریدی، مشتریان می‌توانند برای رنو کپچر خود، یکی از پیشرانه‌های دیزلی یا بنزینی را نیز انتخاب نمایند. سه موتور بنزینی و دو موتور دیزلی در این بخش قابل انتخاب هستند. موتورهای بنزینی عبارتند از : یک لیتری توربوشارژر سه سیلندر TCe 100 با قدرت دقیق 99 اسب بخار و گشتاور 160 نیوتون متر، 1.3 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر TCe 130 با قدرت 128 اسب بخار و 240 نیوتون متر، و قوی‌ترین موتور بنزینی، TCe 155 یک و نیم لیتری چهارسیلندر با قدرت 153 اسب بخار و گشتاور 270 نیوتون متر. دو پیشرانه قوی‌تر، با یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه EDC عرضه می شوند و پیشرانه ضعیف‌تر یک گیربکس دستی دارد. دو پیشرانه دیزلی قابل انتخاب نیز عبارتند از Blue dCi 95 و Blue dCi 115 که اولی 95 اسب بخار قدرت و 240 نیوتون متر گشتاور را ارایه می‌دهد و دومی نیز قدرتی برابر با 115 اسب بخار و گشتاوری برابر با 260 نیوتون متر را تولید می‌کند. برای پیشرانه ضعیف‎‌تر یک گیربکس شش سرعته دستی و برای پیشرانه قوی‌تر، هفت سرعته دوکلاچه EDC در نظر گرفته شده است.
 رنو کپچر

رنو کپچر

در بخش فناوری و ایمنی، رنو کپچر 2020 به خوبی مجهز شده است. از جمله تجهیزات ایمنی این کراس اوور می توان به شناسایی علائم ترافیکی و محدودیت سرعت، ترمز اضطراری، کروز کنترل هوشمند با قابلیت محدودسازی سرعت، چراغ‌های LED اتوماتیک، کروز کنترل انطباقی بزرگراه و ترافیک، هشدار انحراف، نگهدارنده بین خطوط و دوربین 360 درجه اشاره کرد. برای سیستم سرگرمی و رفاهی، رنو از سیستم عامل Easy Link استفاده کرده که یک سیستم الگوگرفته از تلفن‌های هوشمند است. برای نمایشگر داخلی، مشتری سه انتخاب دارد: مانیتور 7 اینچی، مانیتور 7 اینچی به همراه رهیاب ماهواره‌ای، و مانیتور 9.3 اینچی به همراه رهیاب ماهواره‌ای. علاوه برآن، اندروید اتو و اپل کارپلی نیز برای کپچر 2020 در نظر گرفته شده‌اند. فضای طراحی داخلی کابین نیز شباهت کاملی به کابین رنو کلیو جدید دارد. رنو کپچر بخشی از طرح راهبردی رنو است که قرار است در فاصله سالهای 2017 تا 2022 اجرایی شود. در این طرح محصولات رنو باید بتوانند به محبوبیت بالایی دست یابند و از کیفیت جهانی برخوردار شوند. رنو کپچر 2020 ، برای نخستین بار در چین به تولید خواهد رسید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد