موضوعات داغ

بی ام و M5 با ششصدهزار کیلومتر کارکرد همچنان می‌تازد + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
بی ام و M5 در نسل‌های مختلفی به بازار عرضه شده و خودرو مورد بررسی، بی ام و E39 ، یک سوپرسدان مجهز به موتور V8 و عرضه شده در ابتدای قرن 21 ام است. این بی ام و ظاهر مدرنی دارد، و راحتی را برای سرنشینانش فراهم می‌کند، اما نه در حدی که از ذات باوارایایی خود فاصله بگیرد و حس شیرین بی ام و بودن را از دست بدهد. پس از گذشت 600 هزار کیلومتر کارکرد، این خودرو هنوز سرپاست و بدون مشکل همچنان در جاده‌ها تاخت و تاز می‌کند و می‌توان روح اصیل بی ام و را در این خودرو دید.
الکس پالمیری در حال حاضر صاحب این خودروست که آن را از مالک قبلی در آتلانتا خریداری کرده و به شیکاگو منتقل نمود. به لطف سلیقه خوب و نگهداری دقیقی که از این بی ام و E39 شده، خودرو واقعا آراسته و بدون نقص به نظر می‌رسد. مالک خودرو می‌گوید که موتور این خودرو در سال 2003 و در زمانی که 504 هزار کیلومتر کارکرد داشت، به دلیل روغن ریزی زیاد، مورد تعمیرات اساسی قرار گرفته که با توجه به اینکه گفته‌های زیادی در مورد روغن ریزی بی ام و ذکر می‌شود، مالک توجه به این نکته که در چه کارکردی موتور نیاز به تعمیرات اساسی پیدا کرده را ضروری می‌داند.
علاوه بر تعمیرات اساسی موتور، رنگ آمیزی این بی ام و M5 مجددا صورت گرفته، صندلی‌های فرسوده آن تعویض گردیده‌اند و مشکلاتی در قسمت‌هایی نظیر کیسه هوا یا سنسور اکسیژن وجود دارد. اما مالک خودرو قیمت پایین آن، که در زمان خرید حدود 8000 دلار بوده را برای این عیوب و نقایص منطقی می‌داند، چرا که خودروهای مشابه در آن زمان با قیمتی در حدود 10 الی 14 هزار دلار به فروش می‌رسیدند. نگاهی دقیق به این بی ام و E39 ، ثابت می‌کند که با توجه دقیق به تعمیر و نگهداری خودرو، می‌توان تا مدت‌ها، بدون مشکل خاصی با آن رانندگی کرد و به خصوص در شرایط فعلی که خریدن یک خودرو جدید به رویایی محال تبدیل شده، بهترین کار نگهداری اصولی خودروهایی است که هم اکنون در تملک ما هستند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد