موضوعات داغ

نوسان قیمت خودرو مشکل عمده در نوسازی تاکسی‌ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
بنا به گفته مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور در حال حاضر ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در کشورمان در حال تردد بوده که بر اساس برآوردها این رقم تا سال ۱۴۰۰ به ۲۴۰ هزار تاکسی فرسوده خواهد رسید.
به نقل از ایسنا، مرتضی ضامنی در خصوص نوسازی خودروهای فرسوده عنوان کرد ایران خودرو دوباره قیمت خودرو ها را تغییر داده و با وجود اینکه اردیبهشت ماه آخرین قیمت را اعلام کرده بود اما مجدداً در اوایل تیرماه نیز ۸ میلیون تومان بر قیمت خودروها افزوده است.
به گفته این مسئول ایران خودرو هر ماه قیمت جدیدی را اعلام می کند و مسلما این افزایش قیمت‌ها و نبود ثبات مشکلاتی را در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص تاکسی های فرسوده ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه عنوان کرد هر چند قرار بود که تا پایان سال ۹۸ در حدود ۱۰ هزار تاکسی نو تحویل سازمان تاکسیرانی شهری شود اما تاکنون تنها ۱۳۲ تاکسی تحویل داده شده و از طرف دیگر تسهیلات بانکی نیز مشکل آفرین شده است. به علاوه حتی تحویل دادن ۱۰ هزار تاکسی نو نیز مشکلی را حل نخواهد کرد چرا که ۱۵۰ هزار تاکسی فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور وجود دارد که باید هرچه سریعتر از این ناوگان خارج شوند. اگر مشکل مربوط به تسهیلات بانکی حل شود درصد قابل توجهی از تاکسی های فرسوده از رده خارج خواهند شد در حال حاضر تسهیلات بانکی با سود ۱۸ درصد پیدا نمی شود و همین موضوع مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد