موضوعات داغ

تب تند بیمه بدنه خودرو به عرق سرد نشست

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
نوسانات قیمت خودرو در طی سال گذشته سبب شد که بسیاری از افراد برای در امان ماندن از گزند خسارت‌های تصادفات نسبت به اخذ بیمه بدنه خودروی خود اقدام کنند. این موضوع حتی به حوزه خودروهای وارداتی نیز ورود پیدا کرده و به طور کل سبب شد که در سال گذشته تعداد مراجعه کنندگان به شرکت‌های بیمه برای اخذ بیمه بدنه به صورت قابل توجهی افزایش یابد. در کنار افزایش تعداد مراجعه کنندگان بسیاری از مالکان خودروها نیز با توجه به افزایش برق‌آسای قیمت خودرو ناچار شدند نسبت به اخذ دوباره الحاقیه بیمه نامه بدنه خودرو خود اقدام کنند.
البته لازم به ذکر است تا امسال روال کار مشابه سال های گذشته بود و بدین جای سال جاری تعداد مراجعه کنندگان به شرکت‌های بیمه برای اخذ بیمه بدنه تغییری نکرده است.
به نقل و اخبار خودرو، بیمه مرکزی سال گذشته تمهیداتی بر پایه ماده ۱۰ قانون بیمه پیش‌بینی کرد که بر اساس آن اگر خسارت مالی به کمتر از قیمت واقعی خود بیمه‌شده باشد، بیمه‌گر در زمان بروز خسارت متناسب با مبلغ بیمه‌نامه مسئول پرداخت خسارت خواهد بود.
باید توجه کرد که بیمه بدنه برای مالکان خودرو به خصوص در شرایط فعلی که قیمت خودروها به طور چشمگیری افزایش یافته است امری ضروری بوده و بهتر است مالکان خودروها نسبت به به روز رسانی بیمه بدنه خود و یا در صورت نداشتن آن نسبت به اخذ این بیمه اقدام کنند تا در تصادفات متضرر نشوند. صاحبان خودروهای گران و وارداتی نیز اگر نسبت به اخذ بیمه بدنه خودرو خود اقدام کنند در هنگام وقوع تصادف و مقصر بودن در حادثه می توانند خواستار دریافت خسارت از شرکت بیمه باشند.
نرخ بیمه بدنه بر اساس نوع خودرو، سال تولید و ارزش وسیله نقلیه متفاوت است. این بیمه که در دو نوع اصلی و تکمیل تعریف می شود، می تواند طیف وسیعی از حوادث و اتفاقات مثل تصادف، سرقت، آتش سوزی، بلاهای طبیعی، سرقت قطعات و غیره را پوشش دهد.
البته هنوز هم تعداد زیادی از مالکان خودروها بیمه بدنه را به شکل بیمه لوکس دیده و دنبال اخذ آن نمی روند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/22
ما كه سالها بيمه كرديم و احتياج نشد تا پارسال كه يه تصادف داشتيم و هرچى از جيبمون رفته بود برگشت