موضوعات داغ

حذف قیمت خودرو در سایت های درج آگهی چقدر در کاهش قیمت خودرو موثر بود؟

عکس مطلب اول
روز سه شنبه گذشته مصاحبه ای را با آقای کیهانی، مدیر بخش خودرویی سایت شیپور انجام دادیم و در مورد وضعیت بازار خودرو و آگهی های درج شده در این وبسایت و سایت های مشابه صحبتی داشتیم.
آقای کیهانی معتقد است که حذف قیمت خودرو در سایت هایی چون شیپور که کار آنها تنها درج آگهی هایی است که مردم به صورت آزادانه درج می کنند، اگرچه در کاهش قیمت ها تاثیرگذار بوده اما این تاثیر آنچنان که در جامعه بیان شده نمی باشد و بسیار کمتر است. ایشان اعتقاد دارند که در زمانی که قیمت خودرو روند صعودی خود را به دلیل افزایش نرخ ارز و تورم تجربه می کرد، تنها این کالا نبود که دچار افزایش شدید قیمت ها شد و در کنار آن مسکن، کالاهای اساسی و همچنین اکثر کالاهای ضروری و غیرضروری به دلایل مشابه دچار افزایش قیمت شدند اما خودرو بیش از دیگر کالاها دیده شد و باعث شد تا برای کنترل آن اقداماتی از جمله حذف قیمت از این سایت ها انجام شود. اما در حقیقت هیچ کدام از این پلتفرم ها باعث افزایش قیمت خودرو نشده بودند و تنها نمایانگر اتفاقی بود که در عمل در جامعه افتاده بود و این سایت ها خود هیچ دخالتی در بالا و یا پایین آوردن قیمت ها نداشته اند.
کیهانی ادامه داد که افراد غیرحرفه ای در این پلتفرم ها حضور دارند و حال که قیمت خودرو از این سایت ها حذف شده، باعث کوچ آنها به دیگر پلتفرم ها از جمله اینستاگرام و تلگرام شده است که تهدیدی بزرگ محسوب می شود زیرا دیگر از کنترل خارج شده اند و شاید این معضل در آینده ای نه چندان دور خود را نشان دهد.
کیهانی می گوید که حذف قیمت ها از سایت های درج آگهی در کنار چندین اقدام دیگر انجام شده و تاثیر همگی آنها باعث کنترل افزایش قیمت ها شده و تنها حذف قیمت ها عامل کنترل قیمت خودروها نبوده است.
کیهانی ادامه داد که شیپور در پی آن است که بازار خودرو را حرفه ای کند و تنها یک سایت درج آگهی خودرو نباشد و با تخمین قیمت های درج شده در هر آگهی بر اساس معاملات انجام شده در بازار، میزان بالا و یا پایین بودن هر قیمت را محاسبه و اعلام کند. همچنین با چند لیزینگ مطرح کشور صحبت شده تا در کنار دیدن هر آگهی خودرو، در صورت تمایل از لیزینگ معتبری نیز در خرید خودرو استفاده شود. همگی این خدمات در وبسایت شیپور و در کنار نمایش هر آگهی خودرو قابل استفاده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد