موضوعات داغ

خودروهای پرتیراژ داخلی از امنیت کافی برخوردار نیستند

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های یکی از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در طرح سازماندهی صنعت خودرو مقرر شده است که در صورتی که در تصادفی خودرو و کیفیت آن دخیل باشند، خودروسازان نیز باید در ضرر و زیان شریک شوند.
به نقل از خانه ملت، حمید گرمابی در ادامه توضیح داد که در هر تصادف سه عامل خودرو، جاده و راننده به ایفای نقش می پردازند. واضح است که خودروهای داخلی به خصوص در نمونه های پرتیراژ از ایمنی و کیفیت به روزی برخوردار نبوده و بسیاری از جاده ها نیز براساس استاندارهای روز دنیا بی کیفیت اند.
با توجه به گفته های وی بسیاری از خودروهای تولید داخلی به ایربگ که یکی از اصلی ترین قطعات ایمنی خودروها در دنیا محسوب می شود نیز مجهز نبوده بنابراین نمی‌توان ادعای در مورد ایمنی و امنیت آنها مطرح کرد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از حضور خودروهایی مانند پژو RD و پراید در جاده ها نیز توضیح داد هر چند این طرح ایده خوبی به نظر می‌رسد اما با توجه به شرایط فعلی کشور به نظر نمی رسد که قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.
وی در ادامه عنوان کرد تولید پراید باید تاکنون متوقف می شد اما صنعت خودروسازی کشورمان فاصله زیادی با تکنولوژی روز دنیا داشته و همچنان جایگزین مناسبی برای این خودرو پیدا نمی شود.
با در نظر گرفتن این واقعیت که بازار خودرو کشورمان سال‌هاست در انحصار کامل به سر می رود طبیعی است که هر خودرویی که تولید شود خریدار داشته باشد. به عنوان نمونه با وجود آن که چهل سال از تولید نمونه اولیه پیکان می گذشت این خودرو همچنان خریدار داشته و به سختی از خط تولید خارج شد.
گرمابی در انتها یادآور شد تنها در حالتی که جایگزین مناسبی برای خودروی پراید پیدا شود این خودرو می تواند از خط تولید خارج شود و با توجه به اینکه صنعت خودروسازی کشور پویا نیست این امر بعید به نظر می رسد. بازار انحصاری کشورمان پویا نبوده و خبری از خودروسازان توسعه گر و مولد در آن نیست.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/25
کاملا واضحه ک امنیت ندارن.....نیاز ب بحث و مقابه هم نداره واقعا امیدوارم روزی برسه ک مردم خوب ایران از ایمن ترین و با کیفیت ترین خودرو ها بتونن استفاده کنن.
1398/4/25
چند وقته فکر کردی و به این نتیجه رسیدی که از امنیت کافی برخوردار نیست؟؟؟