موضوعات داغ

لوتوس اویا معرفی شد، ابرخودرو 2000 اسب بخاری برقی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
برند مشهور و شناخته شده بریتانیایی، یعنی لوتوس با تزریق پول چینی‌ها مجددا به بازار برگشته و دیگر رقبا را به چالش دعوت می‌کند. هنگامی که اخبار ساخت لوتوس اویجا منتشر شد، اکثر خبرنگاران گفتند که حاصل کار، بسیار دیدنی خواهد بود. لوتوس اویجا نخستین محصول این شرکت پس از پیوستن به گروه خودروسازی جیلی است و تنها 130 دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد و البته، ارزان قیمت نخواهد بود.
لوتوس می‌گوید که ابرخودرو الکتریکی اویجا، حدود 1973 اسب بخار قدرت خواهد داشت. این قدرت توسط چهار موتور الکتریکی 493 اسب بخاری تامین می‌شود. برای منبع انرژی موتور الکتریکی نیز از مجموعه باتری به ظرفیت 2000 کیلووات ساعت استفاده می‌شود. قدرت به هر چهارچرخ ارسال می‌گردد که موجب شتاب خارق العاده آن خواهد شد. بنابر حدس و گمان‌ها، لوتوس اویا می‌تواند که در کمتر از سه ثانیه، از حالت سکون به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. با وجود آنکه این ارقام نویدبخش خودرویی بسیار سریع هستند، نمی‌توانند تاثیر فوق العاده‌ای بر شنونده بگذارند، چرا که هم اکنون بسیاری از ابرخودروهای بنزینی در بازار، شتابی به مراتب سریع‌تر از لوتوس اویجا دارند. با این حال، لوتوس خبرهای جذاب‌تری برای علاقمندان دارد. اگر سه ثانیه دیگر پدال گاز را فشار دهید، به سرعت 200 کیلومتربرساعت خواهید رسید و اگر همچنان پدال را بفشارید، در زمانی مجموعا نه ثانیه‌ای، از حال سکون به سرعت 300 کیلومتربرساعت خواهید رسید.
لوتوس اویجا

لوتوس اویجا

خودروهای برقی معمولا به دلیل حجم باتری‌ها، سنگین وزن هستند، اما لوتوس اویجا جز معدود خودروهای الکتریکی است که وزنی سبک دارند. این خودرو اولین لوتوسی است که با استفاده از شاسی فیبرکربن یکپارچه مونوکوک توسعه یافته و با حساب کردن تمامی اجزا، وزن آن به 1680 کیلوگرم می‌رسد. پنج حالت رانندگی مختلف‌، از جمله رانندگی محدود، رانندگی شهری، تور، حالت اسپرت و حالت پیست برای این خودرو در نظر گرفته شده است. محدوده برد لوتوس اویجا 395 کیلومتر است و با استفاده از قابلیت شارژ سریع، می‌توان باتری‌ها را در نه دقیقه شارژ کرد که زمانی معادل یک توقف معمولی برای سوخت گیری با بنزین است، هرچند برای این کار به یک شارژر 800 کیلوواتی نیاز است، در صورتی که قوی‌ترین شارژر فعلی 350 کیلووات قدرت دارد. با استفاده از این شارژر، باتری‌های لوتوس اویجا در عرض 12 دقیقه شارژ می‌شوند.
اگر به ظاهر خارجی لوتوس اویجا دقت کرده باشید، قطعه‌ای به عنوان آینه بغل مشاهده نخواهید کرد. این خودرو با انبوهی از دوربین‌ها احاطه شده که برای راننده دیدی کامل از جلو، عقب و نواحی جانبی خودرو فراهم می‌کنند. همچنین لوتوس اویجا نخستین خودرو تولید انبوه خواهد بود که در چراغ‌های جلو آن، از لیزر برای پرتوافکنی استفاده می‌شود. دستگیره‌ای نیز بر روی درها دیده نمی‌شود، و با استفاده از کلید FOB الکتریکی می‌توان درب‌ها را گشود. در داخل کابین نیز سرنشین از تریم چرمی آلکانترا، سیستم سرگرمی مجهز به اندرویداتو و اپل کارپلی و سیستم تهویه هوای دو منطقه‌ای بهره‌مند خواهند شد.
لوتوس اویجا

لوتوس اویجا

لوتوس اویجا به اندازه کافی قدرتمند و نوآورانه بوده و همانطور که گفتیم، 130 دستگاه از آن تولید خواهد شد و این خودروها با قیمتی در حدود 1.8 الی 2.5 میلیون دلار برای فروش عرضه خواهند شد. البته این قیمت‌ها قطعی نیستند و به نظر نمی‌رسد در سال 2020 نیز شاهد عرضه لوتوس اویجا باشیم، اما هم اکنون لوتوس آماده دریافت سفارش برای این ابرخودرو الکتریکی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد