موضوعات داغ

قیمت منطقی پراید از زبان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت خودرو در بازار اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته قیمت محصولات ایران‌خودرو روند کاهشی داشته است. به عنوان مثال قیمت سمند از ۸۶ میلیون به ۷۹.۵ میلیون، پژو ۴۰۵ از ۸۱ میلیون به ۷۷.۵ میلیون رسیده است. همچنین قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۸۴ میلیون به ۷۹.۵ و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۰۱ میلیون به ۹۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از گسترش نیوز، وی ادامه داد: قیمت محصولات سایپا تغییر چندانی نداشته است. پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۰ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ با قیمت ۴۵ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند. خودروی ساینا نیز در ۱۰ روز گذشته یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. قیمت خودروهای وارداتی نیز در برخی موارد ثابت و برخی دیگر کاهش قیمت اتفاق افتاده است.
قیمت منطقی پراید چقدر است؟
موتمنی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر خرید و فروش در بازار به ندرت اتفاق می‌افتد و تنها کسانی که نیاز داشته باشند اقدام به خرید می‌کنند و معمولا نیز به سمت خودروهای ارزان قیمت می‌روند.
رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو درباره قیمت منطقی پراید گفت: در شرایط فعلی قیمت منطقی پراید باید بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باشد. وی ادامه داد: وقتی خودرویی خرید و فروش نمی‌شود یعنی خریداران قیمت‌ها را بالا می‌دانند. حال اگر خودروهایی که در کف کارخانه‌ها مانده، روانه بازار شوند قیمت بیش از پیش روند کاهشی به خود خواهد دید. در ۴۵ روز گذشته قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۳۶ میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت این خودرو با توجه به دستکاری قیمت‌ها در سایت‌ها تا ۱۳۲ میلیون تومان نیز رسیده بود.
خرید از نمایشگاه بهتر است یا سایت‌ها؟
سعید موتمنی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه قیمت‌ها رو به روز در حال کاهش است، اما هنوز عرضه خودرو مناسب نیست. خودرو یک کار تخصصی بوده و تمام کلاهبرداری‌ها در سایت‌ها صورت می‌گیرد. به خریداران توصیه می‌کنم که از نمایشگاه‌ها و مراکزی که دارای پروانه کسب هستند اقدام به خرید کنند تا متضرر نشوند. زمانی که خریدار از طریق سایت اقدام به خرید می‌کند، ممکن است قیمت بیش از حد معمول یا خودرو دارای نقص فنی باشد. البته باید به این نکته هم اشاره کرر که شیوه قیمت‌گذاری نمایشگاه‌داران بر اساس عرضه و تقاضا است، پس خریداران حتما خودروی خود را از طریق نمایشگاه‌ها خریداری کنند.

نظرات کاربران

13 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/28
خودروهای از رده خارج که دیگه اینهمه قیمت میدین فقط پول پرست هستین و به ملت هیچ اهمیت نمیدین
1398/4/28
باسلام و احترام . قیمت منطقی یعنی قیمتی که بر اساس محاسبات انجام شده و عدد منطقی می باشد حال آنکه اعداد ۳۰تا ۴۰میلبون اعداد غیر منطقی ، توهین به شعور مردم و غیر علمی می باشد.
1398/4/28
تا قیمت ها درست نشه در این بازار تختست ، مردم پول مفت ندارن تو شکم لگن ساز و دلال بی همه چیز بریزن
1398/4/29
واقعا متاسفم واسه همه اون نفراتی که میبینن اینا دارن لگن رو ده برابر بیشتر به مردم میفروشن و هیچ کاری نمیکنن تو شرایطی که من جون میخاستم یه پراید لگن بخرم کار کنم ده برابر شد یکساله بیکار بودم خدا همتون رو لعنت کنه خدا پدرمادرتون رو نیامرزه خودتون زن و بچتون ب مرض ناعلاجی مبتلا شین که ابنقدر قیمتا رو بردین بالا و گردن این و اون انداختین
1398/4/29
منطقی؟؟!! 40 تا 50میلیون؟!! منطقی دیگه مونده؟!!قانونی هست؟! مافیای های خودروسازی خون مردمو میمکن.هیچ کس هم هیچی نمیگه.....البته که تقصیر ما مردمه!
1398/4/29
قیمت منطقیش 200هزارتومن
1398/5/2
تو خیییلی منطقی بودی
1398/4/29
باشه حتما میایم نمایشگاه پیش شما که پول کمیسیون بدیم بهتون.
1398/4/29
قیمت منطقی براساس حقوق منطقی
قیمت پراید زمانی میتونه بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون باشه
که حقوق اداره کاری زیر ۵ میلیون نباشه
1398/5/1
ان برادرچقدر اشتهاش کم است خنده داره قیمت پرایدو بین ۳۰ الا ۴۰ یهویی ۱۰ میلیون وقتی این کار شناس این قیمتو بگه وای به حال مملکت پس خبر نداری تعداد ۶۰ الا ۹۰ هزار خودرو خارجی در گمرک در انتظار ورود و کم کم نم نم وارد وترخیص میشود با اجازه پراید و ماشینهای که گفتند وسایل کم دارند مثلآ بوق ومثلا اینه داخل مثلآ زه بغل تعداد ۲۰۰ هزار خودرو در مابین ارومیه تبریز تا چشم نگاه میکنه سمند در حیاط پارک کردن تمامآ از حلبی روغن نباتی در میکنند ماشینهای داخلی خدا را شاهد خودم در پرایدو رویه اش باز کردم حلبی روغن نباتی مردم ایران وقتی وسایل گران میشه زود شب نمیخوابند زود ده برابر میخرند با اجازه ماشینهایی که از گمرک ترخیص خواهند شد به زودی
1398/5/2
ایرانی اگه یه جو غیرت داشت، جلو تولید چنین لگنایی رو میگرفت!!! دریغا که غیرت نیست!! من که ننگ میدونم به این لگنها بگم خودرو و به این مافیای سازنده این لگنها بگم خودروساز!!!!! سالهاست من دنبال غیرت منطقی ام!!!!
1398/5/3
با توجه به سرمایه مملکت و دارایی هایزیاد بالفعل و بالقوه میبایست الان که ریال بی ارزشتر از افغانی و دینار و .... شده حداقل حقوق کارکنان 15 میلیون تومن باشه و حقوق متوسط افراد بالای 30 میلیون در ماه باشه که دم از قیمت منطقی 30 تا 40 میلیونی برای پراید زد ولی همه این حقوقهایی که ملت نصیبشون نمیشه فقط تو جیب عده ایمحدود میشه . که منطق و قانون رو به مردم دیکته میکنن و باسکی هیلز میشینن و ....
1398/5/4
سلام آدم عاقل ۵۰ میلیون میده زن و بچه عزیزترین عزیزاشا بزار توش و تو جاده به کشتن بده ولا اگر یک سال با خودرو کرایه اونم نه پراید با یه ماشین معمول رفت و امد کنی نهایت ده میلیون خرج میکنی نخرید تو را خدا زن و بچه و خودتونا تو جاده ها با این وضع فجیه به کشتن یا روانه بیمارستان نکنید شرمنده اعصابم خرد میشه این اتقاقا را میبینم