موضوعات داغ

کارگاه تولیدی فراری و لامبورگینی تقلبی در برزیل بسته شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
به طور کلی، ماشین بازان حرفه‌ای و طرفداران این صنعت هیچگونه علاقه‌ای به کپی برداری از محصولات معتبر و معروف جهانی ندارند و به همین دلیل است که ماشین‌های تولیدی توسط خودروسازان چینی بسیار مورد انتقاد هستند، مگر چند استثنا کوچک مثل ساخت ماکت‌های دقیق و کوچک از خودروهای اصلی و پرطرفدار که می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد. حال بدتر از کپی کاری‌های چینی‌ها، اخیرا یک کارگاه در ایالت سانتا کاتارینا کشور برزیل شناخته شده است که اقدام به کپی برداری از سوپر اسپرت‌های معروف بازار و ساخت آنان با قیمتی ارزان‌تر می‌کند، ولی در روند کار خود با اختلالاتی مواجه شده‌اند که در ادامه به آنان خواهیم پرداخت.
تولید سوپر اسپرت‌های ارزان قیمت با شباهتی بسیار نزدیک به مدل‌های اصلی یک کسب و کار مداوم بود که الگوریتم ساده و موثری داشت، ولی تا قبل از اینکه پلیس محلی سانتا کاتارینا کشور برزیل متوجه فعالیت آنان به صورت مخفیانه شود. طبق گفته منابع خبری، پلیس ایالت سانتا کاتارینا در این کارگاه تولیدی موفق به کشف 8 نسخه کپی از محصولات فراری و لامبورگینی شده است که هرکدام بین 180 هزار الی 250 هزار ریال برزیل، یعنی چیزی حدود 48 هزار دلار الی 66 هزار دلار قیمت داشته و به فروش می رسیدند و دلیل آن هم طراحی و ساخت نسخه های تقلبی محصولات فراری و لامبورگینی با مواد و قطعات کیفیت بسیار پایین تر سفارشی بوده است.

کارگاه تولیدی فراری و لامبورگینی تقلبی در برزیل بسته شد

کارگاه تولیدی فراری و لامبورگینی تقلبی در برزیل بسته شد


در یکی از 8 نسخه تقلبی تولید شده، گفته می شود که مکانیک های این کارگاه از موتور شورلت امگا قدیمی استفاده کرده اند. به گفته پلیس محلی سانتا کاتارینا، تحقیقات 2 ماه قبل از رسیدن به نتیجه آغاز شده بود و پس از دریافت یک شکایت توسط شرکت های حقوقی و نمایندگان دو شرکت خودروسازی فراری و لامبورگینی در سائوپائولو، پلیس ایالت سانتا کاتارینا وارد عمل شده و برای توقف فعالیت غیرقانونی کارگاه مذکور تلاش کردند.
در داخل کارگاه همانطور که در تصاویر مشخص است، نزدیک به 8 خودروی ناتمام در کنار ابزارهای قالب گیری دقیق قطعات دیده می شود و پس از اتمام کار، از لوگوی اصلی فراری و یا لامبورگینی بر روی محصولات استفاده می شود. پلیس محلی می گوید که تولید خودروهای تقلبی فراری و لامبورگینی توسط یک تیم 2 نفره پدر و پسر انجام شده است، هرچند آنان مدعی هستند که تنها بر روی محصولات قانونی فراری و لامبورگینی و بازسازی آنان کار کرده اند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/30
خدایی کاره این پدر و پسر به تنهایی خیلی بهتر و ارزشمندتر از کل فعالیت ویران خودرو سایپا بوده.......