موضوعات داغ

کاهش قیمت خودرو همزمان با کاهش قیمت ارز

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در چند هفته گذشته با کاهش قیمت ارز و البته طلا و سکه و بازگشت دلار به کانال ۱۱ هزار تومان، قیمت خودرو نیز روند کاهشی به خود گرفته است. با وجود کاهش چند میلیونی قیمت خودرو، اما خریداران هنوز اقدام به خرید نمی‌کنند و دست نگه داشته‌اند. بیشتر کارشناسان و فعالان بازار چرایی عدم خرید خودرو را انتظار خریداران برای کاهش بیشتر قیمت‌ها بیان می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، برخی کارشناسان بر این باور هستند که با وجود کاهش قیمت ارز، طلا و سکه، قیمت خودرو روند کاهشی خود را ادامه خواهد داد، بنابراین خرید در این مقطع فعلی به صلاح نیست. البته این فرضیه ریسک خود را نیز دارد، زیرا در سالیان گذشته نوسانات قیمت در بازار ارز و طلا زیاد بوده و بازار خودرو مستثنی نخواهد بود و ممکن است روند کاهشی را ادامه و یا رو به صعود بگذارد.
در سوی دیگر برخی از کارشناسان دلیل خرید نکردن خودرو از سوی خریداران را وعده تزریق ده‌ها هزار خودروی ناقصی به بازار می‌دانند. این دسته از مشتریان معتقد هستند که با عرضه این خودروها قیمت‌ها حتما کاهش خواهد یافت. البته با توجه به تورم انتظاری جامعه و خلا رخدادهای خوشایند در حوزه سیاست خارجه و همچنین دورنمای نه چندان روشن اقتصاد کشور، خیلی نمی‌توان به ریزش شدید قیمت‌ها امیدوار بود. البته نمی‌توان گفت که عرضه خودروهای ناقصی بی تاثیر خواهد بود، اما اینکه قیمت خودرو چه روندی به خود بگیرد بستگی به قیمت ارز، طلا و سکه خواهد داشت.
کاهش قیمت تا ۵ میلیون تومان
با نگاهی به بازار در هفته جاری می‌بینیم که قیمت خودرو در برخی محصولات تا ۵ میلیون تومان کاهش قیمت داشته است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد که نسبت به هفته گذشته ۵ میلیون تومان کاهش را به خود دیده است. پژو ۲۰۶ تیپ ۲ نیز با ۴ میلیون کاهش با قیمت ۸۰ میلیون تومان خرید و فروش شد. سایر محصولات پژو نیز بین ۱ تا ۴ میلیون تومان در هفته جاری افت قیمت داشته‌اند.
قیمت خودروی ساندرو استپ‌وی به ۱۸۵ میلیون تومان رسید و این در حالی بود که قیمت این خودرو در اردیبهشت امسال به مرز ۲۵۰ میلیون تومان رسیده بود. پژو ۲۰۰۸ که رکود قیمتی ۴۵۰ میلیون تومان را ثبت کرده بود با قیمت ۳۱۸ میلیون تومان معامله شد. رانا ۸۱ میلیون تومان، دنا معمولی ۱۰۹ و دنا پلاس توربو با قیمت ۱۷۴ میلیون تومان خرید و فروش شدند. دانگ‌فنگ چینی نیز با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان معامله شد.
پراید ۱۳۱ در بازار ۴۵ میلیون تومان قیمت دارد که کاهش قیمت جزئی را تجربه کرده است. پراید ۱۱۱ نیز شاهد کاهش قیمت جزئی بود. ساینا اتومات نیز با قیمت ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/4/29
من نمیدونم واقعا مدیران ایران خودرو و سایپا مردم رو چی فرض کردن ، ما به درک شما وقتی میری خونه روبرو آینه وا میستی واقعا آدم میبینی ، واقعا خجالت نمیکشین از اینکه این همه سال به عنوان یک یه دزد و کلاهبردار اومدی ن سر مردم و شیله میمالین ، یه سری آشغال تولید میکنین که خودتونم روتون نمیشه دربارش توضیح بدین آدم وقتی یه زره شرف و وجدان داشته باشه میدونه که این آشغالهای ده بیست میلیونی واقعا ارزش فروش ندارن اونم با اون قیمتهای نجومی اخه واقعا خجالت نمیکشی ماشین تولید کردی اسمشو گذاشتی ۳۰۱ اونوقت هرچی قطعات اشغال اوردی جمع کردی موتور tu5 اوردی دستکاری کردی گذاشتی روش اونوقت میگی قیمتش معلوم نیست دقیق شاید 250 تا 300 تومن البته میدونم شما اونقد کوچکی اونقد خوردی که دیگه برات عادی شده
کاش مردم به زره فکر کنن مثل اون موقع که کمپین راه انداختن داشتین دق مرگ میشدین با هزار ترفند و وام بانکی ماشیناتونو میفروختین دوباره آگاه شن و این اسباب بازیهای شمارو نخرن