موضوعات داغ

تویوتا و BYD برای توسعه باتری های ماشین های الکتریکی یک تیم تشکیل می دهند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
دو کمپانی خودروسازی BYD و تویوتا یک توافقنامه مشترک توسعه باتری های وسایل نقلیه تمام الکتریکی امضا کردند.
باتوجه به گزارش منابع محلی چینی، دو کمپانی خودروسازی "بی وای دی" و شرکت خودروسازی "تویوتا" در تاریخ 19 جوییه سال جاری یک توافقنامه همکاری مشترک امضا کرده اند که در راستای آن به طراحی و توسعه باتری های وسایل نقلیه تمام الکتریکی مشغول خواهند شد. هر دو طرف قرارداد همچنین موافقت کرده اند که به طور مشترک بر روی خودروهای سدان و شاسی بلندهای سایز کوچک نیز کار کنند و باتری های الکتریکی توسعه یافته نیز مناسب استفاده بر روی این وسایل و همچنین امکان فروش به دیگر توسعه دهندگان وسایل نقلیه تمام الکتریکی را داشته باشد.

تویوتا و BYD برای توسعه باتری های <a href='https://www.khodrobank.com/cars'>ماشین</a> های الکتریکی یک تیم تشکیل می دهند

تویوتا و BYD برای توسعه باتری های ماشین های الکتریکی یک تیم تشکیل می دهند


جالب است بدانید که شرکت خودروسازی "BYD" در سال 1995 میلادی و به عنوان یک تولید کننده باتری تاسیس شد و پس از آن به یک شرکت توسعه دهنده انرژی تبدیل شد. حال این شرکت نه تنها امروزه خودرو تولید می کند، بلکه بر روی بسیاری از محصولات دیگر از جمله سلول های ذخیره سازی بزرگ نیز کار می کند. نام BYD نیز مخفف شده جمله "Build Your Dreams" و به معنای "ساختن رویاهای شما" خواهد بود و سیاست اصلی خود را طراحی و ساخت وسایل نقلیه تمام الکتریکی و تجهیزات مورد نیاز آن همچون مجموعه باتری های تامین کننده انرژی، موتورهای الکتریکی و همچنین قطعات الکترونیکی می داند. در سال 2008 میلادی شرکت خودروسازی BYD اولین تولید کننده اتومبیل در سراسر جهان بود که موفق شد به تولید انبوه وسایل نقلیه پلاگین هیبریدی برسد و از سال 2015 میلادی به طور جدی بر روی توسعه وسایل نقلیه تمام الکتریکی و همچنین خودروهای نسل جدید پلاگین هیبریدی کار کرده و در طول این 4 سال موفق به کسب رتبه های نخست فروش وسایل نقلیه وابسته به سیستم های محرک الکتریکی در جهان شده است.
کمپانی خودروسازی تویوتا نیز اولین خودروساز جهانی به شمار می آید که با خودروی "تویوتا" پریوس موفق شد اولین تولید کننده انبوه وسایل نقلیه هیبریدی در جهان باشد، هرچند امروزه رقبای بسیار زیادی در مقابل تویوتا قرار گرفته است تا این خودروساز بزرگ ژاپنی مجبور به همکاری با خودروسازان چینی و توسعه بهتر و پویاتر سیستم های محرک الکتریکی برای استفاده آنان بر روی محصولات خود باشد. حال در پایان باید دید که همکاری دو کمپانی خودروسازی "بی وای دی" و "تویوتا" به عنوان بزرگ ترین تولید کنندگان اتومبیل در جهان چه نتیجه ای خواهد داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد