موضوعات داغ

رونق در بازار موتور سیکلت لوکس

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
گرانی‌های اخیر، تمامی قسمت‌های بازار را فرا گرفته و به خصوص در حوزه وسایل نقلیه، نظیر خودرو و موتور سیکلت، این گرانی بیشتر حس می‌شود. شاید با عبور از خیابان‌های چند شهر بزرگ کشور، نظیر تهران یا اصفهان، متوجه حضور انبوه موتورسیکلت‌هایی شده باشید که در حال حمل بار یا مسافر هستند. این وسایل نقلیه دوچرخ، که ارزان‌ترین ابزار کار در خیابان محسوب می‌شوند، بارها مورد بی‌توجهی رسانه‌ها قرار گرفته‌اند و در حق آن‌ها کم لطفی شده است، اما با نگاهی به بازار موتورسیکلت‌ها ما را به این نتیجه می‌رساند که خودروها در زدن رکورد گرانی، تنها نیستند. روزنامه همشهری در مطلبی، نگاهی به بازار موتور سیکلت های گران قیمت و لوکس انداخته است.
بنابر یافته‌های خبرنگاران، منطقه اصلی خرید و فروش موتورسیکلت در تهران، میدان گمرک و مناطق حاشیه‌ای آن است. از سوی دیگر، لزوما تمامی خریداران موتورسیکلت‌های گران قیمت، اشخاص مرفه نیستند، بلکه علاقمندان به موتور سیکلت نیز قسمتی از گروه خریداران را تشکیل می‌دهند. موتور یاما‌ها R1 با قیمت تقریبی 200 میلیون تومان، یکی از پرفروش ترین موتورسیکلت‌های لوکس بازار محسوب می‌شود که عمده خریداران آن، علاقمندان و عشاق موتورسیکلت هستند و قید خرید یک خانه یا خودرو معمولی را زده‌اند تا موتور اسپرت سوار شوند.
اما گرانی قیمت محصولات وارداتی، به خصوص خودرو و موتور سیکلت، موجب ایجاد معامله‌هایی جدید در بازار شده است. در این نوع معامله، یک مشتری که محلی برای نگهداری موتور خود ندارد، با خرید یک موتورسیکلت گران قیمت به صورت اقساطی و قرار دادن آن در ویترین مغازه، سرمایه خود را از گزند افت ارزش حفظ می‌کند. از سوی دیگر، مغازه‌داران نیز با استفاده رایگان از این موتورسیکلت گران قیمت، وسایل تبلیغات خود را فراهم ‌می‌کنند. علاوه بر آن، برخی مغازه داران با خرید موتورهای لوکس و گران قیمت، سعی در جذب مشتریان دارند که در این امر موفق هستند.
اما بخش بزرگ خریداران موتورسیکلت‌های لوکس و گران قیمت را مشتریان متمول تشکیل می دهند که قدرت پرداخت ارقامی بالا را برای این ارابه‌های دوچرخ دارند. یاماها R25‌ با قیمت تقریبی 140 میلیون تومان، یکی از متداول ترین انتخاب هاست. یاما‌ها V MAX نیز انتخابی برای افراد سخت پسند به شمار می‌رود که موتوری لوکس است و قیمتی در حدود 450 میلیون تومان دارد. البته تمامی موتورسیکلت‌های گران از نوع اسپرت و قدرتمند نیستند، بلکه موتورهای ایتالیایی وسپا، که در نسخه‌های مختلفی در بازار حضور داشته و ظاهری نوستالژیک دارند، بخش دیگری از موتورهای لوکس را تشکیل می‌دهند و در عین ناباوری، بازار خرید و فروش این موتورسیکلت‌های گران قیمت، بسیار داغ است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/4
چرا مقالات موتورسیکلت نظر نداره؟