موضوعات داغ

انفجار هیوندای کونا الکتریکی و نابود شدن گاراژ به دلیل نامشخص

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
لیتیوم تاکنون بهینه‌ترین باتری را در اختیار ما قرار داده است، اما این ماده به شدت قابل اشتعال است. به همین دلیل است که مهار آتش‌های به وجود آمده توسط باتری لیتیوم یونی کار خیلی دشواری است. جدیدترین آتش‌سوزی این چنینی در کانادا رخ داده است. این حادثه توسط خودرویی به وجود آمده که تاکنون چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود: هیوندای کونا الکتریکی.
صاحب این خودرو آن را در ماه مارس خریداری کرد. او در ۲۶ جولای در حال صرف نهار بود که ناگهان صدای انفجار را شنید و زنگ خطر آتش به صدا درآمد. دود سیاه غلیظی از در گاراژ او بیرون می‌آمد.
او تا رسیدن آتش نشان‌ها با استفاده از شلنگ باغبانی برای خاموش کردن آتش تلاش کرد. آن‌جا بود که تازه فهمید مقیاس خسارت تا چه حد زیاد بوده است. انفجار باعث شده بود در گاراژ به سمت دیگر خیابان پرتاب شده و بخشی از سقف گاراژ نابود شود.
حدود ۳۰ مرد برای خاموش کردن این آتش تلاش کردند. رئیس اداره آتش نشانی مونترال گفته تنها دلیل احتمالی این انفجار هیوندای کونا بوده است.
قضیه وقتی عجیب‌تر می‌شود که صاحب خودرو ادعا می‌کند خودروی او در حال شارژ‌شدن نبوده و اصلا به هیچ سوکت برقی متصل نبوده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد