موضوعات داغ

مدارک مورد نیاز برای حذف رمز کارت سوخت

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به آن که از تاریخ 20 مردادماه سال جاری استفاده از کارت سوخت شخصی خودروها در کلانشهرهای تهران، کرج، تبریز و اصفهان اجباری می شود، وزارت نفت پیوسته اطلاعیه هایی را در این زمینه منتشر می کند.
به نقل از مشرق، وزارت نفت برای آن دسته از افرادی که فاقد کارت سوخت هستند یا رمز کارت خود را فراموش کردند تمهیداتی اندیشیده است. بر این اساس افراد حقیقی باید هنگام مراجعه برای حذف رمز کارت سوخت خود، مدارک شناسایی مالک و اشخاص حقوقی، معرفینامه سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده به همراه داشته باشند.
افراد مراجعه کننده باید کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و بیمه نامه معتبر و اصل کارت هوشمند سوخت به همراه داشته باشند همچنین باید فرم درخواست رمزگشایی را پر کنند.
لازم به یادآوری است حذف رمز کارت سوخت تنها با حضور مالک وسیله نقلیه صورت می پذیرد و در صورت حضور فرد غیر از مالک، حذف رمز فقط با وکالتنامه محضری و یا برگه انحصار وراثت ممکن است.
مراکز انجام امور مربوط به کارت سوخت هوشمند خودرو و حذف رمز این کارت ها در تهران به شرح زیر است:

1-میدان آرژانتین، جنب فروشگاه شهروند، جایگاه گاز بیهقی.
2-خیابان پاسداران، خیابان گیلان شرقی، خیابان شهید عراقی شمالی، روبه‌روی پارک آینده، پلاک ۱۰۰ واحد ۴۶.
3-میدان راه‌آهن، میدان بهداری، پشت بیمارستان بهارلو، خیابان انبار نفت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران.
4-خیابان ستارخان، نبش خیابان بهبودی.
5-نارمک، دردشت، پایین‌تر از ایستگاه مدرسه، روبه‌رو کوچه شهید ثابتی، پلاک ۲۲۸.
6-شهر ری میدان معلم، خیابان شهید بیات، ۲۴ متری سابق، طبقه فوقانی بانک گردشگری.
7-پاکدشت جاده خراسان، شهر پاکدشت، شهرک الهیه، روبه‌رو درب شمالی شهرداری، پلاک ۲۹۴.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/14
با سلام و احترام
به اطلاع شما میرساند بنده امروز (98/05/14) برای حذف کارت سوخت خودروی خود به مرکز خیابان عراقی مراجعه کردم(البته بماند که مدت نزدیک به 3 ساعت در پلیس+10 بابت استعلام کارت سوخت خود معطل شدم بدلیل ازدحام بیش از حد افرادی که تازه یادشون افتاده بود برای صدور کارت سوخت خود درخواست صادر کنند) که متصدی آنجا اعلام کردند از 4 الی 5 روز دیگه رمز کارتهای سوختی که افراد فراموش کردند به 4 رقم سمت راست مالک کارت سوخت تغییر خواهد کرد.پس در نتیجه افرادی که خودرو از شخص دیگری خریداری کردند مثل بنده در صورت سالم بودن کارت سوخت از نظر فیزیکی باید منتظر باشند تا رمز کارت سوخت آنها به 4 رقم سمت راست کد ملی فردی که نام او بر روی کارت درج شده است تغییر یابد و پس از آن نسبت به تغییر رمز خود اقدام نمایند.خواستم ایم موضوع را با دوستان در میان بگذارم تا وقت گرانبهاشون تلف نشود.
با تشکر از سایت خودرو بانک