موضوعات داغ

نماینده مجلس: موتورسواری زنان مثل دوچرخه‌سواری منع شرعی و قانونی ندارد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی موتور سواری زنان مثل دوچرخه سواری منع شرعی و قانونی نداشته و مجلس موظف است قید و بندی که منع شرعی و قانونی ندارد را از مسائل فرهنگی و اجتماعی جدا سازد.
به نقل از ایسنا، محمد کاظمی با اشاره به صدور حکم شعبه ۱ دیوان عدالت اداری مبنی بر الزام پلیس راهور به صدور گواهینامه رانندگی موتورسیکلت برای زنان عنوان کرد دیوان عدالت اداری در این خصوص تشخیص داده که بین زن و مرد در دریافت گواهینامه موتورسیکلت تفاوتی وجود نداشته و زنان نیز میتوانند گواهینامه موتور سیکلت را همچون گواهینامه اتومبیل دریافت نمایند.
نماینده مردم ملایر در ادامه توضیح داد که زنان نیز حقوقی داشته که در قوانین محترم شمرده می شود و ما نمی توانیم به صورت سلیقه ای و به ضرر آنها قوانین را تفسیر کنیم. باید در این موارد فرهنگ سازی شده و نباید اجازه دهیم که سلیقه شخصی افراد در قانون ورود پیدا کند.
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یادآور شد که بنده با رای شعبه ۱ دیوان عدالت اداری موافق بوده و اگر این رای در دادگاه تجدید نظر تایید شود قانونگذار مصلحتی را پیش بینی کرده و دیگر راهنمایی رانندگی نمی تواند در این خصوص مصلحت سنجی کند.
وی در انتها با اشاره به درخواست تجدیدنظرخواهی نیروی انتظامی نسبت به حکم دیوان عدالت اداری عنوان کرد ممکن است این حکم را دادگاه تجدید نظر بشکند که در این زمینه نوع دفاع و لایحه نیروی انتظامی و استدلال آنها حائز اهمیت است.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/15
اقایون با دوچرخه یا موتور روندن خانوم ها هیچیشون نمیشه اگه یه لباس مناسب (نه چادر و نه یه چیز چسبان) داشته باشند ... هم خودشون رو از سو استفاده ها حفظ می کنن و هم اقایون عزیز هم مجبور نمیشن هی سرشون رو پایین بندازن (مثلاً)
1398/5/15
طبق شرع به خودی خود حرام نیست مگر اینکه مستلزم حرام شود و یا عرف متشرعه نپذیرد.عده ای برای پوشاندن بی کفایتی هایشان مسائل حاشیه ای درست می کنند و الا زنان مشکلات مهمی دارند که یکبار هم پیگیری نشده.