موضوعات داغ

خودروی کنترلی فیلم Back to the Future اینبار در دنیای واقعی

عکس نویسنده
آراد فلاح
نویسنده
عکس مطلب اول
اگر شما هم از علاقه مندان مجموعه فیلم Back To The Future هستید و یا اگر علاقه ای به خودروها دارید قطعا زمانی نامی از خودروی Delorean DMC-12 به گوشتان خورده است. خودرویی با طراحی قابل توجه و درهای خفاشی، پنل های ضد زنگ با ساختاری از جنس فایبرگلس و شاسی استیل. اما باید گفت که با وجود این ویژگی ها تنها 10 هزار عدد از این خودروی منحصر تا کنون به فروش رسیده است. جدای از تمام اینها استفاده این خودرو در مجموعه فیلم های Back To The Future سبب شد تا فردی به نام Bjorn Harms نمونه ای کنترلی از این خودرو را تولید کند و اگر اسم او برای شما هم آشناست باید گفت که او اخیرا نمونه ای کنترلی از خودروی Chevrolet Corvette را نیز به نمایش گذاشته است.
بر اساس اطلاعات آقای Harms به مدت 6 ماه وقت خود را صرف ساخت نمونه اولیه این خودرو کرده و همچنین 3 ماه دیگر را نیز به ایمن سازی آن مشغول بوده است.
شکل ظاهری و عملکرد ریموت کنترلی که او ساخته است دقیقا مشابه نمونه استفاده شده در سری فیلم ها بوده و همچنین همانند آن دارای یک دکمه خرابی بوده که سبب میشود در صورت از کار افتادن ریموت خودروی مورد نظر از حرکت متوقف شود.جالب است بدانید با وجود کنترلی بودن این خودرو همچنان استفاده از آن در جاده، دست کم در کشور هلند، قانونی است.
موتور استفاده شده در این خودرو به صورت 6 سیلندر و با حجم 2.8 لیتر بوده و میتواند چیزی در حدود 130 اسب بخار نیرو را تولید کند. اما وزن خودرو به ایجاد تغییرات متناسب با فیلم افزایش یافته و در نتیجه سبب کاهش سقف سرعت این خودرو به 160 کیلومتر بر ساعت شده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد