موضوعات داغ

برخورد تسلا مدل ۳ با کامیون و انفجار آن با سیستم رانندگی خودکار روشن + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
چند روز پیش یک راننده روسی در حال رانندگی یک تسلا مدل ۳ بوده که در کمربندی مسکو با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به پشت یک کامیون برخورد کرده است. ابتدا گزارشی مبنی بر این منتشر شد که این خودرو تسلا مدل S بوده و این راننده و دو فرزندش به شدت آسیب دیده‌اند. اما این گزارشات اشتباه بودند. این راننده آسیب دیده بود اما نه به شکلی که جانش تهدید شود.
رسانه‌های مختلف گزارشات متناقضی از وضعیت این راننده و فرزندانش ارائه کرده‌اند. یک سایت ادعا کرده او با بینی و دو پای شکسته نجات پیدا کرده و بچه‌هایش فقط آسیب سطحی دیده‌اند. سایت دیگری ادعا کرده فقط یک پای او شکسته و قفسه سینه او کبود شده است. فرزندان او هم از ناحیه سر آسیب دیده‌اند.
همچنین درباره محل رخ دادن این تصادف گزارشات مختلفی شنیده می‌شوند. یک سایت ادعا می‌کند این تصادف در کیلومتر ۳۷ کمربندی مسکو رخ داده، در حالی که سایت دیگر می‌گوید این تصادف در کیلومتر ۴۲ به وقوع پیوسته است.
دیگر تفاوت بین گزارشات درباره سیستم رانندگی خودکار است. سایت اول ادعا می‌کند راننده خودش در حال رانندگی بوده اما دستیار رانندگی هم فعال بوده است، و سایت دیگر می‌گوید سیستم رانندگی خودکار روشن بوده و این سیستم در تشخیص کامیون دچار مشکل شده است.
خود راننده گفته دستش روی فرمان بوده و کامیون را ندیده است. چیزی که با توجه به ویدیوی لحظه تصادف قابل باور نیست.
خودرو قبل از برخورد با کامیون ترمز می‌کند. آيا خود راننده بوده که ترمز گرفته یا سیستم رانندگی خودکار پدال ترمز را فشار داده است؟ کامیون سمت چپ جاده و کاملا در دیدرس راننده بوده، پس اگر حواس او به جاده بود حتما آن را می‌دید.
با وجود اینکه تسلا مدل ۳ بهتر از هر خودروی دیگری از سرنشینان خودش در این تصادف محافظت کرده، اما احتمالا به دلیل روشن بودن سیستم رانندگی خودکار مقصر این تصادف شناخته خواهد شد.
البته تسلا قادر است رسما اعلام کند آیا سیستم رانندگی خودکار روشن بوده و آیا دستان راننده روی فرمان بوده یا خیر.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد