موضوعات داغ

سرقت خودروهای مجهز به سیستم قفل بدون کلید در کمتر از سی ثانیه + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
سرقت خودرو موضوع جدیدی نیست و با توجه به شرایط اقتصادی کشورمان، رشد این معضل در شهرهای مختلف قابل مشاهده است. بسیاری با مشاهده ویدیوهای منتشر شده در فضای مجازی، فکر می‌کنند کمترین زمان مورد نیاز برای سرقت یک خودرو متداول در بازار جهانی، حدود یک دقیقه است، اما تحقیقات نشان می‌دهد دزدان می‌توانند این‌ کار را در زمانی بسیار کوتاه‌تر انجام دهند.
استفاده از سیستم ورود بدون کلید یا کیلس، در خودروهای امروزی بسیار مرسوم شده و کلید سنتی را تنها در خودروهای ارزان قیمت یا تیپ‌های پایه سایر محصولات می‌توان دید. استفاده از این سیستم، در ابتدا موجب شد که به واسطه حذف سیستم سنتی قفل و کلید، بسیاری فکر کنند امنیت خودروها اکنون افزایش یافته است، اما مطابق تحقیقات مجله خودرویی what car در انگلستان، خودرو هر چه هوشمندتر باشد، آسان‌تر مورد سرقت قرار می‌گیرد. این مجله هفت خودرو جدید که همه مجهز به سیستم ورود بدون کلید هستند را مورد تست سرقت قرار داد. در همه موارد، قفل خودروها شکسته شد و در برخی موارد، دزدان تنها چند ثانیه برای سرقت خودرو زمان لازم داشتند.
به گفته کارشناسان ایمنی مجله خودرویی what Car، با جستجویی ساده در یک فروشگاه آنلاین، می‌توان ابزارهای لازم برای سرقت خودروهای هوشمند را یافت. این ابزارهای الکترونیکی ساده، به دزدان اجازه می‌دهند تا یک ابرکلید الکترونیکی داشته باشند که قابلیت باز کردن درب تمامی خودروهای مدرن و مجهز به سیستم قفل بدون کلید را دارد. در بین خودروهای مورد بررسی، آئودی TT RS و دی اس 3 کراس‌بک، کمترین مقاومت را داشتند و سارق توانست درب خودرو را در پنج ثانیه باز کند. دزدان برای باز کردن درب‌های بی ام و X3 و فورد فیستا با مقاومت بیشتری مواجه شدند و سرقت این خودروها، حدود 40 ثانیه به طول انجامید. در بین تمامی خودروها، تنها لندروور دیسکاوری مقاومت قابل توجهی را از خود نشان داد، که علت آن استفاده این خودرو از یک سیستم کلید استاندارد کارخانه بود. هنگامی که سیستم دیجیتالی قفل بدون کلید خودرو غیرفعال می‌شود، تقریبا هیچ شانسی برای سرقت خودرو وجود ندارد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد