موضوعات داغ

کیا موهاوی جدید مدل 2020 رسماً رونمایی شد + عکس و فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
کیا موهاوی که در ایالات متحده با نام کیا بوراگو شناخته می‌شد، یکی از جذاب‌ترین شاسی بلندهای کره‌ای بود که نسل اول آن با ظاهری شبیه به محصولات فورد و شورولت، توانست طرفداران بسیاری را در کشورمان و سایر نقاط جهان بدست آورد. پس از گذشت زمان نسبتا طولانی، نسل دوم این شاسی بلند در تدارک ورود به بازار است و تصاویر رسمی آن منتشر شده است. برای نخستین بار، در جریان نمایشگاه خودرو سئول 2019، مدل مفهومی کیا Masterpiece (به معنای شاهکار) به نمایش عموم درآمد. این مدل مفهومی، پایه گذار نسل دوم کیا موهاوی شد و اکنون کیاموتورز تصاویر این خودرو را در اکانت فیسبوکش منتشر کرده است.

کیا موهاوی

کیا موهاوی

نکته مهم طراحی جلوپنجره، چراغ‌های LED چهارتایی و جلوپنجره مشبک با طراحی نامعمول هستند که دقیقا از مدل مفهومی Masterpiece به کیا موهاوی منتقل شده‌اند. در قسمت میانی جلوپنجره نیز نام مدل خودرو با ابعادی نسبتا بزرگ قرار گرفته است. در قسمت پشتی خودرو نیز شاهد خروجی‌های اگزوز چهارگانه هستیم، که به نظر می‌رسد تقلبی باشند، زیرا داخل آنها پر شده است. موضوع جالب دیگر در خصوص کیا موهاوی جدید، این است که در هیچ جای بدنه، نشان یا لوگو کیا موتورز به چشم نمی‌خورد و از نشان موهاوی یا V6 در قاب درها یا رکاب خودرو استفاده شده است. رینگ‌های در نظر گرفته شده برای کیا موهاوی جدید، شش پره و نسبتا قطور هستند، و بنابراین انتظار می‌رود تا قابلیت‌های آفرودی موهاوی، بیشتر از کیا سورنتو باشد. صفحات زیربندی کیا موهاوی کاملا قوی بوده و برای گذر از مسیرهای خارج جاده‌ای، از استحکام لازم برخوردار است. عبارت 4WD نیز بر روی بدنه خودرو حک شده که نشان از ارسال قدرت موتور به چهار چرخ دارد.

کیا موهاوی

کیا موهاوی

کیا موتورز تاکنون هیچ جزئیاتی را در مورد طراحی کابین و مشخصات پیشرانه منتشر نکرده است، اما نشان V6 3.0 که در قسمتی از بدنه موهاوی به چشم می‌خورد، حاکی از آن است که با خودرویی کاملا جدید روبرو نیستیم و کیا موتورز از پیشرانه نسل قبلی در این خودرو نیز بهره گرفته است. این پیشرانه توربو دیزل شش سیلندر، قادر به تولید 256 اسب بخار قدرت و 560 نیوتون متر گشتاور است. کیا موتورز برای عدم دسترسی عکاسان به جزئیات کابین، در مراسم رونمایی مدل مفهومی شاهکار، از شیشه‌های دودی رنگ استفاده کرده تا تصاویری از کابین خودرو به بیرون درز نکند. با توجه به آن‌که نسل اول کیا موهاوی در دهه گذشته به بازار ارایه شد، انتظار مواجه شدن با یک کابین جدید و مدرن، کاملا منطقی بوده و پیش‌بینی می‌شود با فضایی مشابه دیگر شاسی بلند سایز بزرگ کیا، یعنی کیا تلوراید مواجه شویم. بزرگترین بازار برای نسل جدید کیا موهاوی یا کیا بوراگو، ایالات متحده خواهد بود، که در آن به عنوان یک خودرو آفرودی قابل قبول شناخته می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/24
فاصله خودروسازی ما با اینها از زمین تا اسمان است وقتی هنوز خودروهای
دهه نود میلادی را تولید می کنیم انهم به طور ناقص در کف کارخانه!!
1398/5/26
یک SUV فول سایز باب سلیقه امریکائی ها که معتقدند"Bigger is Better"