موضوعات داغ

مخدوش کردن پلاک مانع دریافت عوارض پارک حاشیه‌ای نمی‌شود

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
امیرحسین حیدرنیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران درباره اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای اظهار داشت: در منطقه ۲ تهران ۱۴ هزار و ۴۰۰ فضای پارک پیش‌بینی شده که برای اجرای طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای، بیش از ۸ هزار فضای پارک به شکل هوشمند کنترل می‌شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: دستگاه‌های پلاک‌خوان در بازه زمانی ۳۰ دقیقه‌ای اقدام به خوانش پلاک خودروهای پارک شده می‌کند. همچنین در این طرح از نیروی‌های انسانی نیز استفاده شده تا پلاک خودروهایی که مخدوش شده است را به صورت دستی ثبت کنند.
حیدرنیا با هشدار به مالکان خودروهایی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرو می‌کنند، گفت: در کنار ارسال پیامک‌‌های ثبت تاریخ و ساعت ورود و خروج، پیامک اخطار نیز برای مالکان ارسال می‌شود تا از ثبت پلاک خود توسط نیروی‌های دستی اطلاع پیدا کنند. در صورت تکرار تخلف نیز با این افراد برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲ تهران در ادامه بیان داشت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار فضای پارک به شکل هوشمند کنترل می‌شود و امیدواریم از ۱۵ ماه آینده تا پایان شهریور، تمام ۱۴ هزار ۴۰۰ فضای پارک پیش‌بینی شده برای طرح را زیر بار ترافیک ببریم.
گفتنی است در طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه‌ای، هنگامی که فرد در یکی از مناطق تحت اجرای این طرح پارک کند، ۳۰ دقیقه ابتدای رایگان بوده و پس از آن باید عوارض پارک خودرو پرداخت شود. اگر شهروندان می‌خواهند بدانند که کدام معابر در این طرح قرار دارند، در هنگام پارک کردن به بارکد ثبت شده بر روی تابلو توجه کنند و اگر بارکد ثبت شده در دو نقطه یکسان بود، فقط می‌توانند ۳۰ دقیقه خودروی خود را رایگان پارک کنند.
طرح مدیریت پارک هوشمند حاشیه به صورت یکپارچه در حال اجرا و برنامه‌ریزی بوده و اولویت بندی آن بر اساس بار ترافیک در معابر و شریان‌های درجه یک، درجه دو و درجه ۳ در مناطق مختلف شهر تهران است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/5/26
عوارض پارک حاشیه ای در صورتی معنا دارد که با ازای تراکم جمعیتی منطقه پارکینگ در نظر گرفته شود و سپس اقدام به دریافت عوارض از پارک حاشیه ای کنند. در صورتی که بطور مثال حوالی میدان کاج شما پارکینگی نمیبینید و مجبور به پارک حاشیه ای هستید و در همین ناحیه ادارات و مراکز تجاری فراوانی وجود دارد بدون پارکینگ!!! این نوع عوارض زورگیری است.