موضوعات داغ

واردات بیش از 100 مدل موتورسیکلت توسط تولیدکنندگان به کشور

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از اعضای هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت توضیح داد که در طول سال‌های اخیر صنعت موتور سیکلت سازی کشور وضعیت چندان مطلوبی را تجربه نکرده و هدایت سرمایه به این صنعت موفق نبوده است. بسیاری به صنعت موتورسیکلت سازی به عنوان یک صنعت مولد نگاه نکرده و گردش مالی خوبی نیز در آن وجود ندارد.
به نقل از پرشین خودرو، ابوالفضل حجازی عنوان کرد که برای افزایش قدرت تولید و داخل سازی هر چه بیشتر در صنعت موتورسیکلت سازی می توان با همکاری بانک ها واحدهای کوچک را بایکدیگر ادغام کرده و به واحدهای بزرگ تولیدی تبدیل کرد. به علاوه باید به بومی سازی و تولید داخلی قطعات نیز نه در شعار بلکه در عمل توجه بیشتری شود.
به گفته این عضو اتاق بازرگانی ایران یکی از عواملی که سبب افت سرعت تولید و عرضه موتورسیکلت در سه ماه گذشته شده است عدم شماره گذاری موتورسیکلت های انژکتوری است.
گفته می شود که در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان موتورسیکلت به سمت واردات موتور حرکت کرده و بر اساس گزارش ها نزدیک به ۱۰۰ مدل موتورسیکلت با تیراژ ۱۰۰ دستگاه تا ۵ هزار دستگاه وارد کشور شده است و به این ترتیب به نظر می‌رسد که بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت نیز از سرمایه‌گذاری و تولید در این صنعت منصرف شده و به سمت واردات حرکت کرده اند.
بسیاری از فعالان و تولیدکنندگان این صنعت معتقد اند که در شرایط فعلی تولید هر مدل موتور سیکلت زیر ۱۰۰ هزار دستگاه توجیه اقتصادی ندارد.
به گفته حجازی همین عامل به تنهایی می تواند سبب خداحافظی بسیاری از تولیدکنندگان موتورسیکلت با شغل خود شود. به علاوه باید در نظر گرفت که استانداردهای تولیدی سختگیرانه‌ای کشور نیز سبب تشدید این شرایط می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد