موضوعات داغ

آمبولانس‌های خصوصی که سلبریتی جابه‌جا می‌کنند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بر اساس ماده ۳ آئین‌نامه‌ آمبولانس‌های خصوصی، خروج آمبولانس از مراکز خدمات آمبولانس خصوصی و تردد در سطح شهر باید بر اساس ماموریت حمل بیمار و برگه ماموریت با زمان مشخص باشد و در غیر این صورت تردد آمبولانس‌های خصوصی در موارد دیگر ممنوع می‌باشد. طبق شواهد پول قشر خاص به مذاق گردانندگان آمبولانس‌های خصوصی خوش آمده و برخی سلبریتی‌ها و معلمان خصوصی از این خودروها به عنوان خودروی شخصی خود برای عبور از ترافیک و خط ویژه استفاده می‌کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی لهراسبی رئیس اداره آمبولانس خصوصی کشور در واکنش به استفاده شخصی قشری خاص مانند سلبریتی‌ها و معلمان خصوصی و ... از آمبولانس‌های خصوصی، بیان داشت: این موضوع به ما نیز گزارش شده، اما شدت آن به اندازه انتشار آن نیست. ما نظارت‌های خود را افزایش داده‌ایم و دستورالعمل‌هایی برای جلوگیری از این تخلف صادر کرده‌ایم.
وی ادامه داد: اخیرا با کمک پلیس نظارت خود را بر آمبولانس‌های خصوصی افزایش داده‌ایم. البته در چند ماه اخیر گزارشی درباره این تخلف نداشته‌ایم و موضوع کنترل شده است، اما نمی‌شود گفت که به صورت صددرصد این پدیده را نخواهیم دید. همچنین برچسب‌هایی با عنوان برچسب سلامت ایجاد شده که به آمبولانس‌های متخلف داده نمی‌شود و پروانه‌های آنها نیز تمدید نخواهد شد.
رئیس اداره آمبولانس‌های خصوصی کشور در ادامه تصریح کرد: آمبولانس‌های خصوصی تنها شامل آمبولانس‌های مراکز خصوصی نمی‌شوند و در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های دولتی و ... نیز تردد می‌کنند. تخلفات مطرح شده هم در مورد آمبولانس‌های مراکز خصوصی نبوده، اما تخلفشان به اسم این مرکز تمام شده است.
دکتر لهراسبی درباره برخورد با متخلفین گفت: با همکاری دادستانی و پلیس، آمبولانس‌هایی که اقدام به جابه‌جایی افراد به جز بیماران می‌کنند، خودروی آنها توقیف و از آنجا که این کار تخلف در امور پزشکی محسوب می‌شود برای برخورد به مقام قضایی معرفی می‌شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه گشت‌های سیاری برای نظارت بر آمبولانس‌های خصوصی وجود دارد، گفت: متاسفانه با توجه به بالا بودن حجم کاری پلیس، نتوانسته‌اند در این موضوع با ما همکاری لازم را داشته باشند.
وی در پایان گفت: این اقدام مختص قشر خاصی نیست و مشاهدات نشان می‌دهد که هر فردی اعم از سلبریتی‌ها و معلمان خصوصی و .... اقدام به اینکار کرده‌اند. با توجه به افزایش نظارت ما، تخلفات در این زمینه طی ۷ تا ۸ ماه اخیر کاهش یافته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد