موضوعات داغ

استون مارتین اصلی جیمزباند بیش از 6 میلیون دلار فروخته شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از چهار استون مارتین DB5 ساخته شده برای "گلدفینگر" فیلم جیمزباند 1964 میلادی، هفته گذشته توسط شرکت "RM ساتبی" به حراج گذاشته شد و با ثبت و فروش آن به قیمت 6 میلیون و 385 هزار دلاری، حال به عنوان گران قیمت ترین خودروی سری فیلم های جیمزباند معرفی شده است.
برآورد قیمت اولیه برای فروش این خودرو بین 4 تا 6 میلیون دلار بوده است، اما قیمت نهایی آن بسیار فراتر از پیش بینی ها بوده و توانست بعد از گذشت تقریبا 9 سال، تغییری در گران قیمت ترین خودروی سری فیلم های جیمزباند ایجاد کند، زیرا پیش از این در سال 2010 میلادی یکی دیگر از 4 نمونه تولید شده از خودروی استون مارتین DB5 به حراج گذاشته شد و با ثبت قیمت 4.2 میلیون دلاری توانست خود را تا همین هفته گذشته به عنوان گران قیمت ترین خودروی سری فیلم های جیمزباند معرفی کند.

استون مارتین اصلی جیمزباند بیش از 6 میلیون دلار فروخته شد

استون مارتین اصلی جیمزباند بیش از 6 میلیون دلار فروخته شد


نکته قابل توجه در مورد این خودروی DB5 این است که دقیقا همانند نسخه اول خود است که برای اولین بار در فیلم استفاده شد. به طور دقیق تر این خودرو یک صفحه ضدگلوله برای پنجره عقب خود دارد، صندلی اجکتور دارد، مجهز به رادار بوده، سیستم پاشش روغن دارد، سیستم دودزا داشته و همچنین مسلسل های آن از پشت چراغ های گردی شکل کوچک جلو بیرون می آید که اکثر آنان کاربردی بوده و همچنان قابل استفاده هستند، هرچند به دلایلی کاملا روشن، مسلسل های آن گلوله های واقعی شلیک نمی کنند و فقط صدای اسلحه واقعی از آنان شنیده می شود.
نسخه فروخته شده در بازار حراجی نزدیک به 4 سال برای بازسازی کامل زیر دست متخصصان شرکت Roos در کشور سوئیس بوده است و این شرکت به عنوان یکی از 13 مرکز حمایت شده از سوی کمپانی خودروسازی استون مارتین برای بازسازی میراث و محصولات قدیمی این شرکت به شمار می رود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد