موضوعات داغ

جزئیات جدید از بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام اخلال در بازار خودرو

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در واکنش به بازداشت دو نماینده مجلس به اتهام معاونت در اخلال بازار خودرو، اظهار داشت: موضوع بازداشت این دو نماینده حدود یکی دو ماه پیش نیز مطرح بود. بعد از رسانه‌ای شدن دوباره این موضوع و اخبار منتشر شده در فضای مجازی، صحت این موضوع به دلیل عدم اعلام نظر توسط مراجع قضایی در ابهام بود و در تماس با یکی دو نفر از اعضای هیات رئیسه، آنها نیز اعلام کردند که به صورت مکتوب چیزی دریافت نکرده‌اند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از دنیای اقتصاد، وی ادامه داد: در شرایط کنونی مهمترین خبر برای افکار عمومی موضوع فساد در صنعت خودروسازی کشور و برخورد قوه‌قضاییه با آنها است. متاسفانه هنوز وزیر صمت، معاون وزیر، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان هنوز درباره این موضوع واکنش نشان نداده‌ و سکوت کرده‌اند.
پارسایی در ادامه افزود: این افراد باید توضیح دهند که نقش آنها در پیشگیری از فساد و تخلفات متعدد در صنعت خودرو، عدم انجام تعهدات، ناامن بودن خودروها، عدم ارتقای کیفیت خودروها و هر موضوعی که باعث نارضایتی مردم شده چه بوده است؟ مسئولان و سازمان‌های مربوطه باید سکوت خود را در رابطه با این موضوع بشکنند و پاسخگوی افکار عمومی باشند و در اقدام بعدی برای جبران اقدام کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در ادامه بیان داشت: اگر وزیر صمت در مقابل این اتفاقات سکوت کنند، مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود و در مقابل این همه ناکارآمدی در صنعت خودرو و عدم پیشگیری از وقوع فساد، وزیر صمت را در قالب استیضاح به مجلس فرا خواهند خواند.
پارسایی در پایان تصریح کرد: مبارزه با تخلفات در خودروسازی از حالت شعار بیرون می‌آید و هر شخصی با هر سمتی که به صورت پیدا و پنهان در فساد صنعت خودرو دخیل بوده‌اند و یا کم کاری، سهل انگاری، کاهلی و یا حمایتی از آنها صورت گرفته باید پاسخگو باشند. این برخوردها می‌تواند نابسامانی بازار که به مردم فشار آورده را به سرانجام برساند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد