موضوعات داغ

خودروسازان مانع کاهش قیمت خودرو می‌شوند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
علیرضا عبدی عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درباره وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: در حال حاضر رکود شدیدی در بازار خودرو وجود دارد و انتظار می‌رود قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا کند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایلنا، وی ادامه داد: در شرایط کنونی خریدار در بازار کم شده و مردم منتظر کاهش قیمت‌ها در ماه‌ها آینده هستند. از طرفی با سرعت گرفتن تحویل خودروهای ثبت‌نامی، کسانی که با هدف حفظ ارزش پول خود و کسب سوخت اقدام به ثبت‌نام خودرو کرده بودند به دنبال فروش خودرو خود هستند، اما خریداری در بازار نیست و قیمت‌ها روند نزولی به خود گرفته است.
عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در ادامه افزود: ما در آن زمان به این افراد هشدار دادیم که این التهابات مقطعی است و متضرر خواهید شد. در حال حاضر کسانی که در ماه‌های آینده نیز نوبت دریافت خودرو آنها است بیشتر ضرر خواهند کرد. الان بازار به گونه‌ای شده که قیمت فروشنده به قیمت کارخانه نزدیک شده و مانند گذشته سود کلان ندارد.
عبدی در ادامه تصریح کرد: خودروسازان تمام تلاش خود را می‌کنند تا قیمت‌ها از این بیشتر کاهش پیدا نکند. از سوی دیگر صاحبان خودرو با در نظر گرفتن شرایط سال گذشته امید دارند که یک شبه صد میلیون قیمت خودرو افزایش یابد. خودم به شخصا کسانی را می‌شناسم که پژو ۲۰۰۸ را ۳۱۰ میلیون تومان خریده‌اند به امید آنکه ۵۰۰ میلیون بفروشند آن را در پارکینگ نگه داشته‌اند.
وی در ادامه بیان داشت: اگر مسئولین به دنبال قیمت واقعی در بازار خودرو هستند باید شرایطی را به وجود آوردند که خریدار و فروشنده به این نتیجه رسد که بازار به ثبات رسیده و التهاب سال گذشته دوباره رخ نخواهد داد.
عبدی در پایان در خصوص بازار خودروهای خارجی گفت: این بازار در رکود مطلق به سر می‌برد و معاملات در حد ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون است و رقم بالاتر از این به صورت انگشت شمار انجام می‌شود. با توجه به افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات خودرو، قیمت این خودروها هیچ منطقی ندارد و فقط در هنگام معامله قیمت تعیین می‌شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/6/2
آقای محترم من قبلا خودروی ساندرو استیپ وی دنده اتومات را به قیمت 128فروختم حالا قیمت 200شده است شما اصلا حرف نزنی بهتر هست دیگه هیچ خودرویی رو نخواهم فروخت من می خواهم ضرر کنم مطمئنا ضرری در کار نخواهد بود چون قبلا هم این حرفا رو می زدین به جای این دروغ گفتن ها بگین که قطعات خودروسازان خیلی وقته که تمام شده حالا هم از ذخیره خودرو تولید می شود خودشم در حال اتمام هستش.
1398/6/2
چه حسن کچل چه کچل حسن
آقای کارشناس! قیمت فروش به قیمت کارخانه ای نزدیک شد!
خب..قیمت کارخانه که بی حساب بالا رفت تا خودشو به قیمت فروش به بهانه نزدیکی بقیمت فروش برسونه چی ميشه؟؟ يه هزار تومني از قیمت کارخانه کم که نشد هيچي هر روزم بقیمت کل خودرو به بهانه رینگ آلومینیومی و آپشن...مشکل قطعه سازی و غیره اضافه شد
کسی که خودرو باید چند برابر قیمت قدیم بخره چه فرقی میکنه براش بقیمت بازار بخره یا قیمت کارخانه وقتی هر دو به بهانه همدیگه بالا رفته!